מתגייסים למאבק להצלת חוף פלמחים



ראש עיריית ראשון לציון לשרי הממשלה: "השאירו את חוף פלמחים פתוח לרווחת הציבור"

לקראת דיון בישיבת הממשלה בנושא עתיד חוף פלמחים, התגייס ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, למאמצים להצלת חוף פלמחים וקרא לשרי הממשלה: "הצביעו בעד הצעת השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ובטלו את התכנית לבניית כפר נופש בחוף פלמחים". בראיון לתכנית "סדר יום" בערוץ 2 אמר צור, "אנו רואים בחוף פלמחים חלק מהחוויה ומהנוף, שזכאים לו תושבי ראשון לציון. יש לנו רצועת חוף מאוד מצומצמת בראשון לציון, לכן, 250 אלף התושבים של ראשון, יחד עם תושבי הרשויות האחרות, נס ציונה, רחובות ועוד, נהנים מחוף הים בפלמחים".

צור הוסיף ואמר, "חוף פלמחים הוא חוף נפלא, חוף ילדותנו ואנחנו חושבים שצריך להשאיר אותו לרשות הציבור".

צור אף ציין כי אותו יזם ביקש לבנות מלון דירות על חוף ימה של ראשון לציון, ובעקבות עתירה שלו כיו"ר אופוזיציה, התכנית בוטלה.

כאשר נשאל צור מדוע לא ימנף את כפר הנופש עבור תושבי ראשון לציון, השיב צור, שאינו חושב שבמקום הזה צריך להקים כפר נופש. "אין לי טענות ליזם, הוא לא עשה דבר רע. אני חושב שרשויות התכנון עשו טעות, הם עשו את זה בראייה אחרת מזו הקיימת היום. אני חושב שהיום לא היו מאשרים תכנית כזאת. היום התפיסה וההבנה של חשיבות החוף הציבורי לרשות כלל הציבור היא נרחבת ועמוקה יותר".

צור הדגיש כי יש לבטל את תכניות הבנייה בחוף ולפצות את היזם. "אילו היו מאפשרים לנו כרשויות להשתתף בפיצוי היזם, היינו עושים זאת, משום שחשוב לנו לשמור את החוף פתוח". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה