טרור מביש מבית היוצר של יובל שטייניץ



שר האוצר וראש הממשלה נתניהו הפעילו לחצים לדחות את ההצעה להעלות את שכר המינימום בישראל.

שר האוצר יובל שטייניץ וראש הממשלה נתניהו כופפו את כולם. הם הפעילו לחצים כבדים על הממשלה שהחליטה השבוע, ברוב גדול של 20 שרים בעד ו-10 נגד (שרי העבודה, ש"ס ודניאל הרשקוביץ מהבית היהודי) לדחות את הצעת ח"כ עמיר פרץ (עבודה) להעלות את שכר המינימום בישראל העומד היום על 3,850 שקל ל-4,600 שקל בשלוש פעימות.

הגדיל לעשות שר האוצר שקיים מסע איומים על שרי הממשלה לבל יצביעו בעד הצעתו של עמיר פרץ. במקרה כזה הוא הבטיח, שלא יתפלאו אם תקציבי משרדם יקוצצו. זהו טרור ממשי, מקומם ומסוכן מבית היוצר של שטייניץ הדואג לחבריו העשירים על גבם של בוחריו, שמרביתם נמנים על העשירונים התחתונים. להם בעצם הוא לא זקוק היום, ועד יתקרבו ימי הבחירות הבאות הוא כבר יאמץ איזה טריק לעבודה חוזרת עליהם בעיניים. רק לאחרונה הוא דאג לתוספת של כ-2,000 ₪ לחודש לשכר השרים בנוגע לשווי השימוש ברכב שברשותם. אבל לפגוע בחבריו בעלי ההון המנהלים את המשק תוך התעשרות על גבם של חלשי העם – לא באג'נדה שלו. זה עלול להרוס את המשק לדבריו ולפגוע בסיכוייו להמשיך ולהתחכך עם חשובי הטייקונים בקוקטיילים הראוותניים שלהם.

ביטוח לאומי מוסר שהעלאת שכר המינימום ב-750 שקל תחלץ 130 אלף איש ממעגל העוני. אבל שר האוצר הכל-יכול מתעקש: במצב הכלכלי השורר כיום בעולם הוא טוען, הצעת חוק זו הייתה מביאה לאבטלה גדולה. היא הייתה גורמת למעסיקים לפטר אלפי ישראלים ולהעסיק במקומם עובדים זרים שזורמים דרך הגבול עם מצרים. ועל אלה עליו להשיב – מדוע הממשלה אינה מונעת את הסתננותם של אלה המבקשים לעבוד במקום המקומיים?

שטייניץ בתמיכתו של נתניהו, גיבור על חלשים. כל פעם שצריך להיאבק נגדם, הוא מוצא לנכון לרמוס את תקוותם לעתיד רע פחות. הוא מציע תקציב מדינה לשנים 2011 ו-2012 הכולל שפע של גזירות על הציבור, כולל העלאת נטל המס. כך, למרות הבטחותיו שהתקציב החדש יהיה תקציב של בשורות וחף מגזירות. וגם במקרה זה הוא אינו שוכח לאיים: אם תקציב הביטחון לא יקוצץ ב-2.8 מיליארד שקל הרווחה והחינוך ייפגעו.

איומיו הלא לגיטימיים והלא מוסריים של מי ששולט על ברז הכסף של מדינת ישראל, מביישים אותנו. הוא מזרז כל סוגיה הקשורה להעשרת חבריו האמידים ומאט עד מסכל כל ניסיון להיטיב עם החלשים בחברה הישראלית, אותם הוא לא בדיוק סופר. הוא מנצל את כוחו הרב כשולט על הכספים על מנת לנצח בהורדת ידיים בלתי הוגנת שכל-כולה ניצחון מחפיר של מי שמבקש לנהל את המדינה מתוך אינטרסים אפלים שאין בינם לבין טובת אזרחיה ולו שמץ של תקווה. אוי למדינה שאלה נבחריה. אוי למצביעים שאלה תוצאותיו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה