ניצחון לירוקים, לתושבי ראשל"צ ולסביבה



בעקבות החלטת ממשלת ישראל לדון מחדש בתכנית הבנייה בחוף פלמחים

הממשלה החליטה לדון מחדש בתכנית הבנייה בפלמחים- דב צור: "הוכחה לכך שהציבור יכול להוביל מאבקים סביבתיים - ולהצליח"

בעקבות החלטת ממשלת ישראל לדון מחדש בתכנית הבנייה בחוף פלמחים, בירך ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, את חברי הממשלה על ההחלטה, ואמר "מכירת חוף פלמחים נולדה בחטא, ודינה שתיקבר לנצח. חוף פלמחים הוא אחד הבודדים שנותרו פראיים ויפים לרשות הציבור הרחב. רבים מתושבי ראשון לציון בוחרים לנפוש בו, וכך גם תושבי הערים הסמוכות, ועל כן אנו מברכים את חברי הממשלה על ההחלטה החשובה שקיבלו".

לקראת הדיון בישיבת הממשלה, פנה צור במכתב לראש הממשלה וקרא לו לבטל את תכנית הבנייה בחוף פלמחים. במכתבו כתב צור כי "אסור היה לוועדה המחוזית לאשר את התכנית ואסור היה למינהל מקרקעי ישראל לשווק את הקרקע ליזמים כקרקע לבניה, כדי לשמור על חוף ייחודי זה לטובת הציבור הרחב ולמען הדורות הבאים. רשויות התכנון ומינהל מקרקעי ישראל הינם נאמני הציבור ומופקדים על נכסיו, וככאלה היה עליהם להפעיל שיקול דעת לתועלת הציבור, ולא לאשר תכנית המפקיעה מידי הציבור את אחד מנכסיו החשובים והנדירים ביותר - חוף הים, תוך התעלמות מהשינויים שהתחוללו בעשרים השנה האחרונות בתפישות התכנוניות והמשפטיות בנוגע לחשיבותם של החופים".

לסיום, קרא צור לראש הממשלה ואמר: "אני קורא לך לא לחשוש מאיומים מופרכים של יזמים היסטריים – ישראל נמצאת בתנופת בניה, הקבלנים ימשיכו לבנות והיזמים ימשיכו ליזום, גם אם תוכנית הבניה בחוף פלמחים תבוטל".צור, שבעצמו מנע בנייה על חוף ימה של ראשון לציון, הוסיף לאחר ישיבת הממשלה, "כמי שמכיר מקרוב את המלחמה על שמירת האינטרס הציבורי מול יזמים, אני יכול לומר שזהו מאבק סיזיפי, קשה ומייגע, אבל אין תמורה מספקת יותר. אני מצדיע לצעירות והצעירים שהובילו את המחאה, ולרבים מהפעילים תושבי העיר שהתנדבו ונרתמו, והוכיחו שהציבור יכול להוביל מאבקים סביבתיים ולהצליח. אני רוצה להודות לחברי מועצת העיר, יפעת מאירוביץ-יפת, דוד ביטן וליאל אבן-זהר, שעמלו לילות כימים כדי לסייע למאבק, תרומתם ללא ספק הייתה מכרעת".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה