תבע את ראש העיר ושילם הוצאות משפט



השופטת חייבה תושב שהגיש תביעה משפטית חסרת בסיס נגד ראש העיר, לשלם הוצאות משפט על סך 500 ₪. ראש העיר ביקש לתרום הכסף לקרן ראשון.

זמנו של ראש עיריית ראשון לציון  איננו הפקר, כך קבעה שופטת בית משפט לתביעות קטנות בעיר, ד"ר איריס סורוקר, כאשר חייבה תושב שהגיש תביעה משפטית חסרת בסיס נגד ראש העיר, לשלם הוצאות משפט על סך 500 ₪. ראש העיר ביקש לתרום הכסף לקרן ראשון.

תושב העיר בשם ד', הגיש תביעה נגד ראש העיר, דב צור, בבית המשפט לתביעות קטנות. בכתב התביעה ציין התובע כי בסמוך לביתו נמצא מבנה ללא אישור בנייה וגג אסבסט. לטענתו התלונן בעירייה מספר פעמים אך הנושא לא טופל לשביעות רצונו. עוד טען התושב כי המידע הועבר ישירות לשכנו, שהחל מתנכל לו. לטענת התובע, ראש העיר אחראי על כל הנעשה ועל כן ביקש לתבוע אותו באופן אישי על סכום של 6,300 ₪.

התובע אף ציין בדיון כי אין לו דבר נגד צור באופן אישי, והוא מאוד מכבד אותו. "אני תבעתי את ראש העיר ובסוגריים עיריית ראשון לציון". בסיום דבריו, חזר בו התובע וביקש להעביר התביעה מראש העירייה לעיריית ראשון לציון.

לאחר ששטח התובע את טענותיו בבית המשפט, אמר ראש העיר, דב צור, לשופטת: "אני חושב שמה שהיה פה הוא מסוכן. יש מאתיים וחמישים אלף תושבים בראשון לציון שיכולים להיפגע, ותארי לך שכל אזרח יתבע אישית את ראש העירייה, יגרור אותי לבית המשפט וייקח שעה מזמני. מתי יהיה לי זמן לעבוד? שמעתי את דברי ההבל וזה בלתי אפשרי. בנוסף למחיקת התביעה, אני מבקש שתיפסקנה הוצאות לדוגמה, שייתרמו לקרן ראשון".

השופטת קיבלה את הדרישה ומחקה את התביעה. השופטת ציינה בהחלטתה כי יש טעם בדבריו של צור ואמרה "אף כי לראש העירייה עומדת אחריות מיניסטריאלית, הרי שאין הוא מחליף את העירייה. בנסיבות אלה וכאשר אני שוקלת מחד את זכאותו של אזרח לפנות לבית המשפט ומאידך את הצורך להתריע בפני הליכי סרק, אני פוסקת כי על התובע לשלם לנתבע הוצאות בסך 500 ₪". 

הדיון צפוי להימשך בין התובע לעירייה, והעירייה מתכוונת לטעון כי פעלה כמיטב יכולתה ובכלים העומדים לרשותה לטיפול מיטבי בפניותיו ובתלונותיו של הנתבע וכי הטענות על "הדלפות" הינן ספקולטיביות, מוגזמות וחסרות כל בסיס.
 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה