מאות חגגו את הצלת חוף פלמחים



ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: " זהו יום של ניצחון, יום שבו הנחישות, השכל הישר והנשמה ניצחו את השררה והממון".

מאות צעירים ומבוגרים הגיעו ביום שישי האחרון לחוף פלמחים לחגיגת ניצחון גדולה וססגונית. כזכור, לאחר מאבק ממושך ומתוקשר שהוביל "הוועד להצלת חוף פלמחים", ביטלה ממשלת ישראל את התכנית לבניית כפר נופש במקום.

 בין החוגגים נראה גם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, שאמר: "זהו יום של ניצחון, יום שבו הנחישות, השכל הישר והנשמה ניצחו את השררה והממון", אמר צור. "חוף פלמחים הוא אחד הבודדים שנותרו פראיים ויפים לרשות הציבור הרחב. רבים מתושבי ראשון לציון בוחרים לנפוש בו, וכך גם תושבי הערים הסמוכות ועל כן אנו מברכים את חברי הממשלה על ההחלטה החשובה שקיבלו. חשוב ביותר לשמור על חוף ייחודי זה לטובת הציבור הרחב ולמען הדורות הבאים".

צור הוסיף כי "רשויות התכנון ומינהל מקרקעי ישראל הינם נאמני הציבור ומופקדים על נכסיו, וככאלה היה עליהם להפעיל שיקול דעת לתועלת הציבור, ולא לאשר תכנית המפקיעה מידי הציבור את אחד מנכסיו החשובים והנדירים ביותר - חוף הים. אני מצדיע לצעירות והצעירים שהובילו את המחאה, ולרבים מהפעילים תושבי העיר שהתנדבו ונרתמו, והוכיחו שהציבור יכול להוביל מאבקים סביבתיים ולהצליח. אני רוצה לציין גם את חברי מועצת העיר, יפעת מאירוביץ-יפת, דוד ביטן וליאל אבן-זהר, שעמלו רבות כדי לסייע למאבק, ותרומתם ללא ספק הייתה מכרעת".

 חברת מועצת העיר ראשון לציון, יפעת מאירוביץ'-יפת: "אני שמחה שניתנה לי הזכות להיות חלק ממאבק ציבורי – סביבתי חשוב זה.  הניצחון התאפשר בעקבות שיתוף פעולה בין הציבור, ובראשם הועד להצלת פלמחים ובין נבחרי הציבור ובראשם השר להגנת הסביבה, חבר הכנסת גלעד ארדן, ראשי הערים: דב צור ויוסי שבו וחברי המועצה מהסיעות השונות..  הניצחון הוכיח, בניגוד למה שחלק מהציבור חושב, שיש גם פוליטיקה אחרת, פוליטיקה נקייה ובעיקר פוליטיקאים הפועלים למען הציבור ולמען הסביבה. אני מודה לכל מי שהיה שותף יחד איתנו למאבק ולשרון שחף, שפעלה ללא ליאות על מנת לקדם את הנושא. כולי תקווה שהוועדה המחוזית, תפנים את החלטת הממשלה ותשאיר את החוף כגן לאומי לטובת הציבור".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה