פורום הבמה הדמוקרטית ביקרו בראשון לציון



ביום שלישי ביקרו בראשון לציון חברי הכנסת ממפלגת העבודה עמיר פרץ, איתן כבל, ראלב מג'אדלה ודניאל בן סימון.

ביום שלישי שעבר (27 ביולי) ביקרו בראשון לציון חברי הכנסת ממפלגת העבודה עמיר פרץ, איתן כבל, ראלב מג'אדלה ודניאל בן סימון. במהלך ביקורם התארחו הארבעה בלשכתו של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ולאחר מכן ערכו עימו סיור במפעל אלקטרה בעיר. בביקור לקחו חלק גם מ"מ וסגן ראש העיר מוטי עג'מי וחברי המועצה אייל מושיוב ואבי דנינו.

חבר הכנסת עמיר פרץ, שיזם את הסיור, הסביר כי חברי הכנסת באו להעמיק את הקשר עם המגזר המוניציפאלי. פרץ: "המגזר המוניציפאלי הוא הגורם שבא במגע הרב ביותר עם אזרחי המדינה. במסגרת "הבמה הדמוקרטית" שהקמנו, הגענו לשמוע, ולהציע את עזרתנו בכל מוסדות הכנסת".
ראש העיר הסביר לחברי הכנסת על אופייה של העיר ועל האתגרים המרכזיים בפני הנהגת העיר, ובראשם, העלאת רמת ההישגים במערכת החינוך, יצירת מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי העיר והפיכת ראשון לציון למרכז העסקים החדש של ישראל. צור דיבר גם על האתגרים המצויים בתחום הרווחה ובתחום קליטת העלייה מאתיופיה.

צור הדגיש כי העירייה עושה ככל יכולתה, במסגרת הכלים העומדים לרשותה, לייצר אינטגרציה מירבית של עולים יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, ואפילו אינטגרציה בכפייה. "בין השאר", הסביר צור, "אנו מסיעים ילדי גנים משכונת רמת אליהו אל גני ילדים שונים בעיר, מעודדים  בני נוער מהקהילה להצטרף לתנועות נוער באמצעות תשלום דמי החבר שלהם, ותגבור כוח אדם במוסדות חינוך שבהם יש ריכוז גבוה של עולים יוצאי אתיופיה".

צור הדגיש שהקושי הגדול טמון בכך שרבים מהעולים מתכנסים בשכונות מסוימות, מסיבות אובייקטיביות של מחירי הדירות, וכך האינטגרציה הופכת למשימה קשה יותר. צור: "הילדים לומדים בגנים ובתי ספר שמרבית הילדים בהם עולים, וכך משימת האינטגרציה מורכבת יותר.  הדרך היחידה ליצור התערות טובה יותר, היא ליצור פיזור רחב יותר של העולים בשכונות העיר ולמצוא דרכים וכלים לאפשר לבני הקהילה לצאת מהשכונה. האתגר הזה צריך לעמוד לפתחם של ראש הממשלה, שר השיכון, מנהל מקרקעי ישראל והגורמים שמטפלים בקהילה ברמה הממשלתית, יחד עם הרשויות המקומיות. אנו פועלים במספר מישורים כדי לקדם את היוזמה הזאת ונשמח לעזרתכם". 

צור הדגיש, "זו בעיה שקיימת בכל הרשויות קולטות העלייה. המדינה חייבת להעניק לנו עוד כלים בתחום הדיור להתמודד בצורה טובה יותר ולתת מענה הולם וארוך טווח לסוגיה הזאת".
 
חברי הכנסת שהדגישו כי הסיור איננו רק סיור לימודי, אלא גם סיור מעשי, וציינו כי יפעלו מול משרדי הממשלה בקידום פתרונות לקליטת האוכלוסיות המיוחדות בצורה טובה יותר, וליצירת ארגז כלים שיסייע לרשויות המקומיות באינטגרציה טובה יותר של העולים. 
 
צילום: עידן גרוס.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה