קידום לכס הרמטכ"ל - בעזרת יחצנים?



הנושא מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית על מנת להגיע במהרה לחקר האמת. אם המסמך שפורסם מזויף, חובה להעמיד את הזייפן לדין

אמנון אברמוביץ' חשף במהדורת שישי של ערוץ 2 מסמך של היחצן איל ארד, לפיו יציג האלוף גלנט, המועמד לכס הרמטכ"ל, תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, התמודד מולו על התפקיד וכן דרכי תקיפה באישיותו של גבי אשכנזי כמי שנוטה להיעלב בקלות, כמו השר לשעבר דוד לוי.

איל ארד הכחיש את אמיתות המסמך וטען שהוא אינו אלא זיוף. אם אכן המסמך מזויף, צריך לחקור את העניין ביסודיות ובמהירות, על מנת להגיע למי שזייף אותו שהרי, עצם הזיוף עצמו והדלפת העניין לערוץ תקשורת מוביל לא נשענים על תמימות אלא על אינטרס ברור וחד – הכפשה והצגת מועמד לתפקיד החייל מספר אחת, כמי שאינו ראוי לו.

מנגד, אילו הפרסום נכון והמסמך – כפי שטען אברמוביץ' בשידור – הינו אמיתי, אמורים חלק לא קטן מאיתנו להצטייד במטפחות לניגוב הדמעות ובשקיות לאיסוף הקיא עם הישמע הדבר.
מנגד, אילו הפרסום נכון והמסמך – כפי שטען אברמוביץ' בשידור – הינו אמיתי, עלינו לשאול את עצמנו לאן הגענו? האם משמעות הידיעה היא שבאמת אין גבול לתחתית אליה ניתן לצלול לעומק הרדידות בארץ המובטחת? האם כך ראוי שיעשה מי שמבקש לעמוד בראש הצבא שלנו? האם גם לצבא חודרים כיום יחצנים המומחים בהשפעתם על הציבור? האם הקנוניה המדוברת היא בשיתוף פעולה עם שר הביטחון? האם הכפשת קציני צהל בכירים אשר פעלו להגנה על כולנו במהלך שנים ארוכות, ראויה? שאלות רבות עולות מעצם פרסום הידיעה, שבלי קשר לדרגת האמיתות שמאחוריה, דבר אחד בטוח – היא הממה רבים בשל חוצפתה ונועזותה.
הנושא מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית על מנת להגיע במהרה לחקר האמת. אם המסמך שפורסם מזויף, חובה להעמיד את הזייפן לדין ולטהר את האלוף גלנט. אך אם אמיתי הוא ואם יש דברים בגו, צריך לא רק לסלק את האלוף משורות הצבא ומייד אלא גם חובה לפסול את דרגותיו באופן מיידי. חשוב לזכור כי הקומבינה המתוארת, חשוכה ומקוממת יותר מהטרדה מינית למשל, של בעל שררה או קצין בכיר כפי שהיה עם האלוף יצחק מרדכי. כאן מדובר על קצין בכיר מאוד המשקיע להאדרת שמו גם על ידי הכפשת בכירים ואולי טובים ממנו, תוך זריעת חול בעיני אזרחי המדינה.
ככל שהעניין נכון, לא רק הרצון להקיא ולבכות יהיו מנת חלקנו, אלא ובעיקר חוסר האמון שלנו בהנהגה שבמדים, כהמשך ישיר לאמון שניתן לתת בימינו בנבחרים שלנו.
כך הולכת וקטנה רשימת הדמויות המהוות דוגמה ומופת בארץ. כך מצטמצמת לה הקבוצה עליה אנו יכולים לסמוך וכך נותרים יותר ויותר מתושבי המדינה במצב של חוסר אונים וחוסר אמונה, המשפיעים לרעה על תקוותם לימים טובים יותר. פשוט בושה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה