האם מערכת החינוך בראשל"צ ערוכה לשעת חרום?



במרבית מוסדות החינוך בראשון לציון אין תיקי שטח מסודרים המיועדים לספק מידע לגורמים שונים בשעת חירום.

גורמים בעיריית ראשון לציון טוענים כי תלמידי בתי הספר והגנים בעיר אינם מוגנים, כיוון שבמרבית מוסדות החינוך אין תיקי שטח מסודרים המיועדים לשעת חירום.

חבר המועצה ד"ר אפי משה, שבדק את הנושא, סיפר השבוע: "לתדהמתי גיליתי שבמרבית בתי הספר בעיר לא קיים תיק שטח מסודר ומלא, אשר אמור לעבור לגורמי בטחון בשעת אסון".

מהו תיק השטח הזה?

"בכל מוסד חינוכי חייב להיות תיק שטח, המכיל את כל המידע הנדרש לכוחות החירום וההצלה בזמן של שריפה, פגיעת טיל, רעידת אדמה או פיגוע. כאשר קורה אירוע חירום, על מנהל בית הספר להגיש לאנשי הביטחון את התיק המסודר".

איך זה שבראשון לציון אין תיקים כאלה?

"לטענת ראש העירייה קיים תיק מבנה ולכן אין כל בעיה. חשוב להבין שבתיק מבנה נמצאים אישורים של מהנדסים, וזה ממש לא אותו דבר כמו תיקי שטח. מנהלי בתי הספר אמורים להיות מיומנים לאן הם לוקחים את הילדים במצבי אסון ואיך מתנהלים. כרגע, לאחר שיחה עם רבות ממנהלות בתי הספר בעיר, הדבר לא קיים".


צילומים פנימיים וחיצוניים

בשיחה עם גורם מתחנת כיבוי האש בראשון לציון, נמסר כי הנושא מוכר להם, אך אין הם יכולים לתת תגובה בנושא וזאת מפני שהאחריות היא של העירייה.

מהחברה לביטחון וסדר ציבורי נמסר, כי "יחידת הבנייה הציבורית בעירייה החלה לפני כשנה וחצי בפרויקט איתור ומיפוי המבנים הציבוריים להם חסרים נתונים בתיקים. לאחר השלמת המיפוי יחל תהליך השלמת הנתונים בכל תיק ותיק כנדרש. בחלק ממוסדות הציבור חסרים תיקים ומנכ"ל החברה לביטחון, מר מוטי נחמני, הנחה להשלימם עד סוף חודש יולי 2010.

"נדגיש, כי לכל מוסדות החינוך בעיר קיימים תיקי שטח פיזיים ותיקי שטח ממוחשבים. בחלק מתיקי השטח חסרים תרשימים הנדסיים שהם חלק חשוב בתיק השטח וכעת, לאחר החזרת כל התיקים מהארכיון באשקלון לראשל"צ, אנו פועלים להשלמתם.

עוד נמסר כי "לתיקים בהם אין תרשימים הנדסיים צירפנו צילומים פנימיים וחיצוניים של המבנה, המאפשרים קבלת מבט מבצעי של המבנה. תיקי שטח ומבנה של מוסדות החינוך נמצאים במשרד הקב"טים של מוסדות החינוך, ב'ביתנו' ברמת אליהו וכן בכל מוסדות החינוך בעיר. הקב"טים אחראים על שליפתם בעת אירוע חירום. תיקי שטח ומבנה של מוסדות הציבור נמצאים בבנין העירייה".

קרדיט: ליעד גרינבוים ושירה זילברמן "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה