מחריף המאבק בעניין ניהול תיכון יגאל אלון



ראשון לציון : נמשכת הדרמה סביב הדחתו האפשרית של מנהל תיכון יגאל אלון, מנחם שלף על אף תמיכת התלמידים וועד ההורים הבית ספרי .

ראשל"צ: נמשכת הדרמה סביב הדחתו האפשרית של מנהל תיכון יגאל אלון, מנחם שלף. על אף תמיכת התלמידים וועד ההורים הבית ספרי, קורא דווקא יו"ר מועצת ההורים העירונית להדיחו: המנהל כשל בגדול"

נראה שמנחם שלף, מנהל תיכון יגאל אלון בראשון לציון, מצא עצמו תקוע באמצע מאבקי הכוח של ועד ההורים העירוני. למרות התמיכה האדירה שזכה לה בשבועות האחרונים מצד תלמידי בית הספר והוריהם, אשר התנגדו בחריפות להדחתו מהתפקיד על ידי העירייה, יו"ר מועצת ההורים העירוני, מיקי אלון, גם הוא אב לילד בבית הספר, מתנגד נחרצות להשארתו.

אלון שלח השבוע מכתב חריף לראש העירייה דב צור בו הוא כתב כי אמנם מספר הורים מבית הספר הודיעו על תמיכתם בשלף, אך מדובר בקומץ קטן אשר לא מייצג את דעתם של נציגי הוועד ובראשם אילנית הרוש, יושבת הראש.

יום לאחר שליחת המכתב, יצאה הרוש בהודעה לחברי ועד ההורים העירוני ובה היא למעשה סותרת את דבריו של אלון. בהודעה נאמר כי ועד ההורים הבית ספרי הצביע בעד תמיכה בשלף, ועל כן עליה להישמע להורים ולפנות לעירייה בבקשה להשאירו.

מיקי אלון, נראה שלמרות המכתב ששלחת, ההורים בבית הספר אכן תומכים במנהל.

"אני אישית מתנגד להשארתו של מנחם שלף בתפקידו. המנהל כשל בגדול אחרי עשרות שנים בתיכון, והגיע הזמן לשים את המפתחות וללכת הביתה. זה מה שהוא ביקש מראש ופתאום התהפך כי כמה הורים אינטרסנטיים תומכים בו אך ורק למען עצמם ולמען ילדיהם שלומדים עכשיו בתיכון ואינם מעוניינים לזעזע את המערכת".

מה הבעיה האמיתית עם בית הספר?

"בית הספר הידרדר בשנים האחרונות לשפל של ציונים, של גירעון תקציבי ענק ושל חוסר רצון בולט ביותר בשכונות להגיע לבית הספר. הורים הולכים לפסיכולוגים ומאיימים שהילדים שלהם לא יגיעו לבית הספר.

"הנתון מדהים: מתוך 280 ילדים פוטנציאלים שאמורים היו להירשם לכיתה י' נרשמו רק 100 ילדים ומתוכם ישנם כ-15 בקשות העברה חמורות ביותר, כולל איום של אמא שלא לתת לילדה שלה להגיע ליגאל אלון בכל מחיר. למה להיאחז בקרנות המזבח?

"נכון ששלף הוא איש טוב, איש עשייה, איש חינוך, ותלמידיו אוהבים אותו, אבל אני מסתכל כיו"ר מועצת ההורים וכאבא לילד שלומד במתחם, ואני מבין שחייבים שינוי".

שלף: "אסור לי לדבר"

שלף, שסופג בימים אלו מהלומות קשות מצד העירייה ומועצת ההורים, סרב בתוקף לענות על שאלות בנוגע לניסיון הדחתו. לטענתו, נאסר עליו לדבר, אלא רק דרך הנציגים הרשמיים של המורים בארגון.

מיקי אלון:  "למה להיאחז בקרנות המזבח?" צילום עצמי

מנחם, בשבועות האחרונים מתנהלת מלחמה גדולה על עתידך בבית הספר. איך עוברים עליך הימים?

"הכול בסדר גמור. אני לא ממש מעוניין לדבר על מה שקורה".

ובכל זאת, אתה נמצא בכותרות בחודשים האחרונים, והרבה מתעניינים לגבי מה שקורה.

"כן, אבל אני לא יכול להגיב על הדברים האלה. אם אתם רוצים, תפנו לרן ארז, יו"ר ארגון המורים, כי הוא זה שמייצג אותי כמחנך בישראל".

בטוח שאתה לא רוצה להגיב? הרבה מתלמידי "יגאל אלון" נלחמים נגד העירייה ומפגינים פעילות ענפה ברשתות החברתיות על מנת להשאיר אותך בתפקיד. מה אתה חושב על זה?

"אני רק יכול לומר שאני מאוד אוהב את התלמידים שלי. אני חושב שמדובר בתלמידים מדהימים וחכמים, שמשקיעים המון עבורי ואני מעריך כל פעילות שלהם. את יכולה לכתוב שיש לי רק מילים טובות להגיד עליהם, והם זכאים למלוא הערכתי".

ובכל זאת, לגבי החלטת העירייה?

"אסור לי באמת לדבר".

קרדיט:

ליעד גרינבוים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה