ראש העיר ביקר במוסדות רווחה בעיר



דב צור: "הדאגה לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים היא חובה חברתית ומוסרית שלנו כחברה וכעירייה"

ראש העיר ערך סיור במוסדות הרווחה שמפעיל המינהל לשילוב חברתי בעיר. בסיור השתתפו מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה מוטי עג'מי, סמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, ראש המינהל לשילוב חברתי נעמי אחימור ומנהלת תחום שיקום ונכויות במינהל הרווחה ורד רווה. ראש המינהל לשילוב חברתי, נעמי אחימור,  סקרה בפני ראש העיר את הפעילות החברתית הנרחבת הנעשית בעיר והדגישה את הרגישות, תשומת הלב והמקצועיות הנדרשת בעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות, וגם את הסיפוק הרב בעבודה. 

התחנה הראשונה בסיור הייתה המפעל המוגן, המופעל על ידי קרן מפעלי השיקום, בשיתוף עם אגף שיקום בעירייה, המעסיק כ-80 בעלי מוגבלויות ונכויות שונות. ראש העיר שמע ממנהלי המפעל כי בין שאר העבודות שמבצעים במפעל, הם מפעילים גם בית דפוס דיגיטלי, המעסיק  15 עובדים בעלי נכויות קשות, מתוכם חמישה אשר סיימו קורסים מקצועיים בגרפיקה ובעיצוב ממוחשב. בבית הדפוס מודפסים ספרים, אלבומים דיגיטליים, פרסומות של חברות שונות, כרטיסי ביקור, יומנים וכל קשת מוצרי הדפוס, ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר. מנהלי המפעל הסבירו לראש העיר כי בית הדפוס אינו עובד למטרות רווח, וכל הרווחים המתקבלים כתוצאה מפעילותו מושקעים חזרה באוכלוסיה העובדת במקום. ראש העירייה הורה למנכ"ל העירייה לקחת בחשבון את בית הדפוס של הקרן למפעלי שיקום בכל מכרז שתוציא העירייה בנוגע להדפסת חומרים מטעמה. בסיור פגש ראש העיר גם נערות ונערים רבים, שהתרגשו מהביקור החגיגי. במפעל המוגן אמרה לו אחת העובדות, כי היא עובדת במפעל כבר 15 שנים, וזו הפעם הראשונה שמבקר בו ראש עיר.

מנהל המפעל המוגן של הקרן למפעלי שיקום בראשון לציון, שלומי אמדדי: "אנו מודים לראש העירייה  דב צור על הביקור החשוב במפעל שלנו. אין ספק שמר צור רגיש לצורכי האוכלוסייה בה אנו מטפלים, ותמיד מראה נכונות לעזור ולהרחיב את פעילותנו למען תושבי העיר ראשון לציון. אנו בטוחים שהעירייה גם תקיים את הבטחתה, ותשתמש  בבית הדפוס של הקרן לצרכיה".
 
צור המשיך בסיור וביקר במעון ורד הסמוך - גן לילדים הסובלים מפיגור שכלי , ביקר בבית מיט"ל – בית לנערות ונערים בעלי פיגור שכלי. במסגרת הביקור בבית מיט"ל הציגו הנערים והנערות המטופלים במקום  קטע מהמחזמר "כנר על הגג". בהמשך היום  ביקר ראש העירייה במועדון התעסוקה לגמלאים בשכונת רמב"ם, בבית גרדה אנדרו – הוסטל בו חיים בוגרים בעלי בעלי פיגור שכלי וב"מעש" – מסגרת יום אליה מגיעים בוגרים בעלי פיגור שכלי.  ראש העיר, דב צור אמר בתום הסיור, "התרשמתי עמוקות מהיחס האישי, הדואג, האכפתי והמקצועי לכל הילדים והבוגרים שנמצאים תחת חסותנו. העבודה המצוינת של שירותי הרווחה אינה זוהרת ולא כותבים עליה בעיתונים, אלא כאשר משהו משתבש. אני כאן כדי לומר לכם שאנו יודעים היטב כי יש מאות עובדות ועובדים סוציאליים, מטפלים, מדריכים ואנשי מקצוע נוספים, שעושים מלאכת קודש יום-יום, שעה-שעה, ועושים זאת ברגישות ובאהבה. באתי לכאן כדי להכיר מקרוב את עבודתכם ולשמוע מהם הצרכים שלכם. אני מאמין שהדאגה לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים היא חובה חברתית ומוסרית שלנו כחברה וכעירייה, ואני גאה על העבודה שנעשית בעיר".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה בעיר, מוטי עג'מי: "לא לחינם נקראים שירותי הרווחה  בראשון לציון – המינהל לשילוב חברתי. אנו פועלים על בסיס חזון לפיו חוסנה של החברה נבחן בדרך בה היא מטפלת באוכלוסיות המוחלשות וע"י המאמץ לשלבן בלב הקהילה.  ביקרנו היום והצגנו לראש העיר מס' מוסדות אשר מממשים את החזון הזה ומעניקים מעט אור ותקווה לאותם אנשים אשר סובלים מנכויות ולקויות שונות. צוות המינהל ועובדי מוסדות הרווחה השונים הפועלים בעיר עושים עבודה קשה המונעת בראש ובראשונה מתוך שליחות.  עיריית ראשון לציון והגופים השותפים עימה בפעילות החברתית בעיר, ימשיכו לעשות הכל על מנת להעניק למטופלים ולמטפלים את מירב הכלים ע"מ להמשיך בעשייה זו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה