בשיכון המזרח דורשים להחזיר את קו 11



כיום, את קו 11 מחליף קו מספר 20 אשר נכנס לשכונה בתדירות יחסית נמוכה ומגיע ליעדים אחרים.

בשיכון המזרח קובלים התושבים על ביטול המעבר של קו 11 בשכונה. העירייה: ההחלטה התקבלה לאחר בדיקת הנושא לעומקו.

לא כל קשיש שהולך ברגל מרחוב הרקפת ורחוב השזיף בראשון לציון עד לרחוב מורדי הגטאות עושה זאת בשביל להישאר בכושר. רובם דווקא היו מאוד שמחים לעלות על אוטובוס ממוזג, אך הנסיעה הפשוטה והנוחה שאליה הורגלו התושבים במשך שנים הפכה כעת ליותר מסורבלת.

הסיבה לכך נעוצה, לטענת התושבים, בהחלטתה של חברת "אגד" לשנות את מסלול נסיעתו הרגיל של קו 11, הקו המקיף של העיר. קו 11, היוצא מהתחנה המרכזית ומסיים מסלולו בתחנת הרכבת מערב, נהג בעבר להיכנס מרחוב השזיף לרחוב הרקפת להעלאה והורדה של נוסעים בכל 10-15 דקות.

כיום, את קו 11 מחליף קו מספר 20 אשר נכנס לשכונה בתדירות יחסית נמוכה ומגיע ליעדים אחרים.

איילה ג'נח, תושבת השכונה, סיפרה השבוע: "פניתי כמה פעמים לאגד ואמרו לי שהקו הפסיק כי אין בכלל נוסעים ברחוב הרקפת. התושבים ברחוב הרקפת הם כולם קשישים, בני שבעים פלוס והם כולם נוסעים באוטובוס. האנשים צריכים את קו 11 שנכנס לרחוב ירושלים ומגיע לקופת חולים, ולא את קו 20 שבקושי נכנס לרחוב".

ג'נח פנתה ליהודה נקיס, נציג ועד הפעולה בשיכון המזרח, המנהל מזה שנתיים מאבק להגברת תדירות מעבר קו 11 במזרח העיר. נקיס הפנה את תלונת תושבי השכונה לגורמים הרלוונטיים, אך עד כה טרם השתנה המצב.

סדר ציבורי ותחבורתי חדש

דובר "אגד", רון רטנר, מסר בתגובה: "שינוי מסלול הקווים 11 ו-20 מתואם ומאושר על ידי משרד התחבורה והגורמים הרלוונטיים בעיריית ראשון לציון. שינוי זה נקבע תוך ראייה כוללת, המשקללת סדר ציבורי ותחבורתי, תנאי דרך בסביבה עירונית צרה וצפופה ורמת שירות.

"לפני למעלה משבוע עדכן אגד את מר נקיס כי אין בסמכותו לשנות את מסלול הקווים, והזמין את המתלונן לפנות לוועדת התחבורה העירונית בעיריית ראשון לציון, שאמונה על הטיפול בנושאים אלו. אגד כמפעיל תחבורה ציבורית בעיר יפעל על פי ההחלטות שתקבל העירייה, בכפוף לאישור משרד התחבורה".

מהעירייה נמסר: "ההחלטה להפסיק תנועת האוטובוסים התקבלה לאחר בדיקת הנושא לעומקו. לאחר פניית התושבים לעירייה, נפגש חבר המועצה אייל מושיוב עם התושבים ואף ערך סיור במקום. לאחר הסיור התקיים דיון בראשות המנכ"ל, שבו עלה כי העובדה שברחוב עזרא מתאפשרת חנייה משני צידי הרחוב, אינה מאפשרת תנועה דו סטרית של קו 11, קו בתדירות גבוהה מאוד. על כן הוחלט שלא להשיב את תנועת האוטובוסים".

קרדיט: שירה זילברמן "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה