המריאו מראשון לציון והתרסקו



השניים התרסקו וגופותיהם נלכדו בין שברי המטוס הקל. רק כעבור שעות הצליחו כוחות ההצלה לפנות את גופותיהם.

אלי אלעזר משה מאזור ויצחק הורן מחולון נהרגו בהתרסקות המטוס הקל בשפלה. "הם לא היה עולים על המטוס אם הייתה בו איזשהו תקלה", אמרה קרובת משפחה על צמד החברים שנהגו לטוס יחד בשבתות, "אנחנו לא מאמינים שמדובר בטעות אנוש"

שני ההרוגים בהתרסקות המטוס אמש (שבת) בשדה בשפלה הם אלי אלעזר משה, בן 43 מאזור, ויצחק הורן, בן 53 מחולון. השניים התרסקו וגופותיהם נלכדו בין שברי המטוס הקל. רק כעבור שעות הצליחו כוחות ההצלה לפנות את גופותיהם.

 המטוס הקל היה בבעלותו של הורן, אב לשלושה ילדים וסב לנכדה. חברו משה הותיר אחריו שלושה ילדים - בני 4, 8 ו-10. קרובי משפחה סיפרו כי השניים אהבו מאוד לטוס ביחד והקפידו מאוד על בטיחות.

"הם לא היה עולים על המטוס אם הייתה בו איזשהו תקלה", אמרה ל-ynet גיסתו של משה, מירית סינגל. "הם היו מאוד זהירים ומקצוענים, ואנחנו לא מאמינים שמדובר בטעות אנוש". היא אמרה בעצב כי "משה מת איפה שהוא הכי אהב להיות - במטוס".

סינגל סיפרה כי השניים נהגו לטוס בשבתות בשעות הבוקר ובצהריים, "אבל הפעם אלי בחר לבלות זמן איכות עם ילדיו, והלך איתם בבוקר לסרט בסינמה סיטי בראשון לציון. היה להם ממש כיף, והוא כאילו נפרד מהם. הוא היה איש אשכולות ובחור מאוד מוכשר, שידע לבנות במו ידיו דברים רבים. הוא היה בחור אינטילגנט, ואין הרבה כמותו. קשה לנו לעכל את זה ולדבר עליו בלשון עבר".

חוקר תאונות התעופה הראשי במשרד התחבורה, יצחק רז, ביקר בזירת ההתרסקות ובחן את שברי המטוס הדו המושבי מסוג זן אייר. המטוס המריא ממנחת ראשון לציון וטס במשך כחצי שעה עד לרגע ההתרסקות ליד רחובות. ככל הנראה, הטיסה היתה טיסת אימון.

חקירת ההתרסקות רק החלה וטרם ידוע אם התאונה אירעה בשל כשל טכני במטוס או בטעות אנוש של הטייס. ממשרד התחבורה נמסר כי רק חקירה עמוקה בימים הקרובים תעניק כיוון לנסיבות ההתרסקות. המטוס התרסק הערב מסיבה שאינה ברורה אל תוך שדה הסמוך לקיבוץ קבוצת שילר.

הפרמדיק רוני אברהם סיפר, כי "ראינו את המטוס מרוסק. שני הטייסים היו לכודים בתוך המטוס. בדקנו אותם וראינו שהם כבר לא בחיים, הם ספגו מכה קשה בנחיתה. חיכינו עד שכיבוי אש יחלץ אותם מהמטוס ולאחר מכן קבענו מוות באופן סופי".

קצין המבצעים של התחנה, רשף גמליאל פדידה, אמר כי "המטוס היה מרוסק לגמרי ואפילו שבור לחצי. הוא לא בער, אבל שני האנשים בתוכו נלכדו במצב קשה. באמצעות כלים כבדים חתכנו את המתכות, ואחרי 20 דקות הוצאנו את השניים החוצה. הם כבר היו ללא רוח חיים".

קרדיט: יואב זיתון Ynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה