דאגה לילדי העובדים הזרים או תרגיל ביחסי ציבור?



אשת ראש הממשלה שרה נתניהו פנתה במכתב אישי לשר הפנים אלי ישי וביקשה ממנו להשאיר את ילדי העובדים הזרים בישראל

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו פנתה במכתב אישי לשר הפנים אלי ישי וביקשה ממנו להשאיר את ילדי העובדים הזרים בישראל. כך נמסר הערב באולפן שישי. פרסום הידיעה עורר בי שמחה מצד אחד ותהייה מצד שני. שמחה, כי דעתי כדעתה של הגב' נתניהו לפיה אין לגרש את אותם 400 הילדים שהממשלה החליטה לגרש על פי הצעתו של שר המשפטים יעקב נאמן. תהייה, על עצם המעשה, העיתוי והאופן בו הוא נעשה.

בפנייתה לשר הפנים, כתבה נתניהו, כאם וכפסיכולוגית, כי בחודשים האחרונים היא פנתה פעמים רבות לבעלה והביעה את דעתה נגד גירוש הילדים. מכאן השאלות המתבקשות: אם דעתו של ראש הממשלה כדעתה של אשתו, מדוע הפנייה אל שר הפנים לא נעשתה על ידו ישירות? ואם כן, מדוע הפנייה לחבר בממשלתו לא נעשתה על ידו בטרם קבלת ההחלטה?

באין תשובות הגיוניות לשאלות אלה, לפחות בשלב זה, לא ניתן לחמוק מן החשד שאין בפנייתה של שרה נתניהו לשר הפנים אלא הניסיון לתרגיל ביחסי ציבור. ייתכן שאחרי פרסומים שנגעו באישיותה של אשת ראש הממשלה בעבר, בהם גם המכפישים את דמותה, בחרה שרה נתניהו לנסות ולזקק את נפשה בעיני המצביעים הפוטנציאליים של בעלה, על ידי פנייה בעלת גוון אנושי, המכוונת לשדר לאומה "אני לא הדמות עליה חשבתם".
בימים אלה, כאשר תרגילים יחצניים מנסים להשפיע על בחירת ראש המטה הכללי בצה"ל וכשהחלטותיהם של נבחרים לא מעטים מתקבלות לא פעם בהישען על יועצים אסטרטגיים, לא מן הנמנע שפנייתה של שרה נתניהו לאלי ישי נושאת אופי דומה. הרי, בסופו של דבר, יכולה הייתה הגב' נתניהו לפעול בדרכים אחרות, סולידיות יותר, על מנת להשיג את מבוקשה. פנייה בכתב, המגיעה ליעדה ביום שישי בבוקר והמשודרת בחדשות הערב בערוץ טלוויזיה מוביל, אינה יכולה להיכלל בקטגוריה זו.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה