להסתכל בעצמנו במראה – ולהתבייש



ארגון המורים בראשות רן ארז - שחצנות, כוחנות, דיקטטורה.שום חברה אינה רשאית לעצום עיניים מול מי שמסית בה,

רפורמת "אופק חדש" במערכת החינוך נוסדה במטרה לשפר את תנאי העסקתם ומעמדם של המורים בחטיבות הביניים, תמורת תוספת שעות עבודה שבועיות בקבוצות למידה קטנות בבתי הספר. הרפורמה שהושקה לפני כשנתיים והמופעלת כיום בגנים, בבתי ספר יסודיים ובחלק מחטיבות הביניים - בקרב המורים המשתייכים להסתדרות המורים - נתקלה בהתנגדות עזה מצד ארגון המורים בראשותו של היו"ר רן ארז. ארגון המורים פעל לטרפד את הרפורמה בקרב מורי חטיבות הביניים והתיכוניים המשתייכים אליו, בטענה שהתוספת הכספית המשולמת למורה אינה מכסה את השקעתו בה. כך, למרות הנתונים המוכיחים כי בעקבות הרפורמה, שכרם של מורים ותיקים בבתי הספר הרלוונטיים לרפורמה עלה בכ-26% ושל חדשים בכ-43%.

אתמול דחה בית הדין הארצי לעבודה את העתירה של ארגון המורים נגד הפעלת רפורמת אופק חדש וקיבל את עתירתה של המדינה כנגד שיבושי עבודה מצד ארגון המורים. בית הדין הוציא צווים האוסרים על ארגון המורים לבצע שיבושים כלשהם הקשורים לרפורמת אופק חדש. בעקבות כך פרסם ארגון המורים את תגובתו, לפיה חברי הארגון יכולים לסרב באופן אישי להיכלל ברפורמה ולזכות להגנת הארגון. אתם הבנתם את זה? ארגון המורים של אדון רן ארז מבטיח הגנה למורים שיפעלו בניגוד להוראות בית המשפט.

בלי לנקוט עמדה באשר לטיבה של הרפורמה, ליעילותה ולתרומתה האפשרית למערכת החינוך בישראל, חשוב להבין שרן ארז מי שהיה רשום שנים ארוכות כמורה בלי שלימד בפועל; מי שהיה רשום כמרכז מקצוע אף שלא עסק בזאת; מי שקיבל כספים רבים תמורת אפס עבודת הוראה כמורה לחינוך גופני; מי שהיה רשום גם כמורה לחינוך מיוחד וקיבל תוספת שכר בלי שהגיע ללמד; מי ששחט את כללי הדמוקרטיה הפנימית בארגונו על ידי איסור גורף של כל התארגנות סקטוריאלית, מפלגתית או סיעתית למניעת התמודדות אפשרית עתידית מולו; מי שנאלץ להחזיר לקופת המדינה עשרות אלפי שקלים רק אחרי שמעשיו נחשפו בתחקיר עיתונאי ובחקירת משטרה נוהג כאן כבריון דורסני המרשה לעצמו להתעלות מעל לחוק, בלי להניד עפעף.

שום חברה נורמאלית ובריאה אינה יכולה להרשות לעצמה דמות שחצנית, כוחנית ודיקטטורית בראש ארגונם המקצועי של מחנכי בניה. שום חברה שפויה אינה צריכה לאפשר לאדם כזה לייצג עובדים לא כל שכן מחנכים בלי להקיאו מתוכה. שום חברה אינה רשאית לעצום עיניים מול מי שמסית בה, כנגד שלטון החוק. להסתכל בעצמנו במראה ולהתבייש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה