עיר ללא אלימות



סיור של המשרד לביטחון פנים במסגרת תכנית "עיר ללא אלימות" בעיר ראשון לציון.

נלחמים באלימות: סיור של המשרד לביטחון פנים במסגרת תכנית "עיר ללא אלימות" בעיר ראשון לציון פועלת מזה כשלושה חדשים תכנית "עיר ללא אלימות". זוהי תכנית עירונית רב מערכתית ורב ממדית, אשר עובדת עם כל המערכות העירוניות ומתמודדת עם כלל סוגי האלימות המתרחשים בעיר.

בין היתר, מפעילה התכנית פרויקטים ייחודיים במערכת החינוך, במסגרת הרווחה, בחינוך הלא פורמאלי ובתחום האכיפה, וכולם יחד פורסים מטרייה רחבה הנותנת רצף מענים להתמודדות ולמניעת מצבי אלימות בעיר. כך למשל נכללים אירועי הקיץ לבני הנוער אשר מספקים תעסוקה חיובית בשעות הפנאי של הקיץ; תגבור הפקחים ופעולות האכיפה; בניית אמנה להתמודדות עם אלימות במערכת החינוך היסודית ועוד.

את התכנית מוביל המשרד לביטחון פנים באמצעות מטה מקצועי בראשות ד"ר אורלי אינס- קניג- מומחית לטיפול באלימות. בימים אלו מיושמת התכנית בכמחצית מן הרשויות במדינת ישראל וכך גם בראשל"צ.

בשבוע שעבר (ליל שני), הגיעו לעיר נציגים של המשרד לביטחון פנים, על מנת לצפות וללמוד כיצד מיושמת התכנית בעיר. הם סיירו בנקודות הפעילות השונות של בני הנוער ברמת אליהו ובים וצפו בפעילות החברתית; נפגשו עם מפקד תחנת משטרת ראשון וקצין הנוער ושמעו מפיהם על פעילות האכיפה ועל שיתוף הפעולה המקצועי עם החברה לביטחון וסדר ציבורי. עוד הם למדו מסמנכ"ל החברה לביטחון- משה ליבר וממנהל אגף הסיור והשיטור- אשר חן על פעולות האכיפה הרבות המתבצעות בעיר, והתרשמו מפעילות המוקד העירוני ומתודעת השירות לתושב.
 
לייזר רוזנבאום, המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, אמר "ניכר כי מתרחשת בעיר פעילות ענפה. אני בעיקר מתרשם משיתופי הפעולה בין הגורמים העירוניים וזה אחד המפתחות המשמעותיים להצלחה".

ליאת עברי, מנהלת התכנית בעיר, אמרה כי "כל המינהלים והאגפים ברשות פועלים בצורה מאומצת ובשיתוף פעולה כולל, על מנת לפרוס מטרייה רחבה אשר תיתן מענה בנושאי מוגנות, פנאי ואכיפה. אנו משקיעים תקציבים גדולים מאד ומכשירים מדריכים וכוח אדם, על מנת להגדיל את המענים ולהרחיב את הפעילות העירונית בצורה משמעותית".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה