סקר ארצי: בראשון לציון הכי מרוצים



בשורות טובות לראש השנה תשע"א- סקר למ"ס מגלה: תושבי ראשון לציון הכי מרוצים מהחיים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לאחרונה את הסקר החברתי לשנת 2009, ממנו עולה כי תושבי ראשון לציון די מרוצים באופן כללי. מהסקר עולה כי הם מרוצים מהחיים בכלל, ממצבם הכלכלי, מהמשפחה, מהדירה שלהם וגם מהשכנים.

בשאלות שעסקו באיכות החיים בעיר, השיבו 90% מהנשאלים כי מרוצים אזור מגוריהם. זהו השיעור הגבוה ביותר בין חמש הערים הגדולות.
70.3% הודו כי הם מרוצים מרמת הניקיון בעיר, גם שיעור זה הוא הגבוה ביותר בקרב הערים הגדולות. כשני שליש מתושבי העיר מרוצים מכמות השטחים הירוקים. 86.1% מתושבי העיר מרוצים מהדירה שבה הם מתגוררים, 72.9% מהתושבים חשים בטוחים באזור המגורים ו-85.8% מהתושבים מרוצים מהשכנים.

בשאלות על שביעות רצון כללית, השיבו 92% כי הם מרוצים מהקשר עם בני משפחתם. 88.6% מתושבי העיר מרוצים מהחיים, שיעור גבוה יותר מתושבי תל-אביב, חיפה ואשדוד.

תושבי ראשון לציון גם די אופטימיים, 58% מעריכים שבעתיד מצבם יהיה טוב יותר, שיעור גבוה יותר מתושבי תל-אביב, חיפה ואשדוד.

מסתבר שגם בנושאים כלכליים תושבי ראשל"צ מרוצים בחלקם. 88.3% מתושבי העיר מרוצים ממקום העבודה שלהם ו-59.6% מרוצים מגובה הכנסתם. אלו השיעורים הגבוהים בין חמש הערים הגדולות. 55.9% מרוצים ממצבם הכלכלי ו-36.7% מתושבי העיר מעריכים שמצבם הכלכלי יהיה טוב יותר.

ראש העיר, דב צור, בירך על תוצאות הסקר ואמר, "כמי שנולד בעיר וגדל בה, הנתונים כלל אינם מפתיעים אותי. ראשון לציון היא עיר שכיף לחיות בה, כיף לגדול בה וכיף לגדל בה ילדים. אנו מתכוונים להמשיך ולהעלות את איכות החיים של התושבים בעיר, להעניק חינוך טוב יותר, סביבה מוגנת ונקייה, אירועי תרבות, פעילויות לשעות הפנאי, ולקדם יצירת מקומות תעסוקה איכותיים בעיר". ראש העיר הוסיף אמר כי אלו בהחלט בשורות טובות לפתוח בהן את שנת תשע"א ובירך את תושבי העיר בברכת שנה טובה ומתוקה.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה