רצח משפ' אושרנקו- בכיר בעירייה בחקירה



עדויות חדשות נחשפות ברצח משפחת אושרנקו. קרליק, המואשם ברצח, אמר כי מ"מ עיריית ראשל"צ תכנן הפשע.

פרשת רצח ששת בני משפחת אושרנקו מראשון לציון מסרבת לגווע: בעקבות עדותו של דמיאן קרליק, המואשם ברצח, כי שני פעילים בתנועת "ישראל ביתנו" הם שתכננו את הרצח, ואחד מהם אף ביצע אותו בפועל, נחקרו השניים - ואדים קירפיצ'וב וולאד איוונוב - בשבוע שעבר במשטרה. מעדויותיהם של השניים, שהגיעו לידי מעריב, עולה כי הם הכחישו מכל וכל את טענותיו של קרליק, וכינו אותו "שקרן שיכור".

ואדים קירפיצ'וב, המשמש כממלא מקום ראש עיריית ראשון לציון, נחקר ביום שלישי שעבר, לאחר שקרליק טען בעדותו במשפט כי תכנן את רצח בני המשפחה כיוון שחשד כי אדוארד אושרנקו, סב המשפחה, מחזיק בחומרים שעשויים להזיק למפלגתו, ישראל ביתנו.

קירפיצ'וב סיפר לחוקר אורי הדס מימ"ר מרכז כי בילה פעמים רבות במועדון "פרמייר" שבבעלות משפחת אושרנקו, כולל בליל הרצח, וכי הכיר את הנאשם קרליק כבר בשנת 2003, כשהלה הגיע אליו לבקש עזרה בענייני קליטה.

עם זאת, הכחיש קירפיצ'וב כי היה סכסוך בינו ובין הנאשם ברצח או עם מי מהנרצחים, והוסיף: "איך הוא אומר עליי דברים כאלו כמו משוגע?".

"זה שקר של חולה נפש"

כשנשאל אם הוא ואיוונוב ביקשו מקרליק להשיג את מפתחות בית משפחת אושרנקו וכן לערוך שם חיפוש, כפי שהלה טען במהלך המשפט, ענה קירפיצ'וב: "לא נפגשתי עם קרליק ולא דיברתי איתו. הוא שיכור, שיכור ושיכור".

יום למחרת הוזמן לחקירה אצל הדס גם ולאד איוונוב, עובד ברשות למלחמה בסמים ובאלכוהול בעיריית ראשון לציון. לדברי ולאד, הוא הכיר את בני משפחת אושרנקו היכרות שטחית מהמועדון, ואת קרליק הכיר דרך קרובת משפחה שלמדה עם הנאשם באותה כיתת אולפן.

"מעולם לא נפגשתי עם קרליק הזה ביוזמתי, מעולם לא דיברתי איתו בטלפון, ואף פעם לא היינו ביחסים של חברים", הדגיש איוונוב, שגם הוא בילה בליל הרצח במועדון.

על טענתו של קרליק לפיה הוא וקירפיצ'וב פנו אליו וסיפרו לו כי אדוארד אושרנקו מחזיק בחומר שעלול להזיק לאחרון, השיב איוונוב: "זה שקר של חולה נפש מניאק. אני בכלל לא מצליח לעכל את זה. איך הוא הגיע אליי? איך הוא הגיע לואדים? הוא שקרן".

היום צפוי להעיד במשפט החוקר הדס. ייתכן שגם השניים, קירפיצ'וב וולאד, יזומנו להעיד על ידי עורך דינו של קרליק, אורי קינן. לאחר מכן תעיד בבית המשפט נטליה קרליק והיא תיחקר על ידי עורך דינה אבי כהן והתובעים במשפט, עורכי הדין צחי עוזיאל ועודד קלר, מפרקליטות מחוז מרכז.

קרדיט: מיכל שפירא "מעריב"

www.nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה