העירייה מסרבת לפרסם נתוני הזכאות לבגרות



עיריית ראשון לציון מסתירה את נתוני הזכאות לתעודת בגרות של תיכוני העיר. עמותת הורים על המשמר מאיימת לפנות לבית המשפט.

עמותת הורים על המשמר בראשון לציון החליטה להעמיד את תוכניתו השש שנתית של ראש העירייה תחת אור הזרקורים, ולבחון צעד צעד את התקדמותה. בשלב הראשון דורשים אנשי העמותה לפרסם את נתוני הזכאות לתעודת בגרות של כל התיכונים בעיר, וזאת במטרה לבחון את הצלחת התוכנית לאורך השנים. 

לדברי אבי לוזמן, יו"ר העמותה, לפני כשבועיים נשלח מטעם העמותה מכתב בנושא לראש העירייה דב צור. לוזמן: "ביקשנו עם תחילתה של שנת הלימודים החדשה ותחילתה של הרפורמה השש שנתית עליה הוא הכריז, לפרסם לציבור את שיעור הזכאים לתעודת בגרות בעיר על פי כל מקיץ ומקיף".

מדוע זה חשוב לחשוף את הנתונים מבחינתכם?

"חשוב שנדע איפה עומד כל תיכון מבחינת הצלחה בבגרויות ואיפה הוא יעמוד בעוד כמה שנים. פרסום אחוז הזכאים ישים קו התחלה ליציאה לדרך של הרפורמה השש שנתית, ימנע בעתיד ויכוחים אודות הצלחה או כישלון התוכנית, וייתן להורים ולמנהלים מידע שהיה חסר להם עד היום. בנוסף, במשך תקופה ארוכה ראש העירייה טען כי תיכון יגאל אלון נמצא במצב לא טוב ובגלל זה היה צורך בהחלפת המנהל. אנחנו רוצים לדעת מהם הנתונים של בית הספר".

אתם באמת מאמינים שהעירייה תפרסם נתונים המדרגים את התיכונים בעיר על פי הצלחתם במבחני הבגרות?

"בקשתנו נסמכת על פסק דין מחייב של בית המשפט המחוזי בתל אביב יפו, בעתירה שהוגשה נגד עיריית פתח תקווה. נקבע כי על העירייה לפרסם את המידע לציבור או לכל הורה.

"אנו תקווה כי פנייתנו תשים קץ לחרושת השמועות המסכנת את מעמדם של בתי ספר בעיר, מדרגת באופן מעוות את הישגי התלמידים, ותיתן מנוף להעלאת ציוני הבגרות והזכאויות בעתיד".

קיבלתם תשובה מהעירייה?

"עדיין לא".

מה יקרה אם העירייה תסרב לפרסם את הנתונים?

"ניגש לבית המשפט".

תגובת עיריית ראשון לציון: "אבי לוזמן היה שותף בדיוני ועדת החינוך בה הציגו מנהלי התיכונים בעיר את התנגדותם הנחרצת לפרסום מסוג זה. ראש העירייה סבור שפרסום כזה נחוץ, אך קיבל את עמדת המנהלים, שבנסיבות הקיימות היום בעיר ועל רקע ההבדלים המשמעותיים הקיימים בין בתי הספר, הן מבחינת הבסיס הכלכלי והן מבחינת גודלם, לא יהיה זה הוגן לפרסם את הנתונים בעת הזאת".

קרדיט: ליעד גרינבוים  "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה