יו"ר חדש למועצה הדתית בראשון לציון



זה לקח שש שנים, אבל בסוף מונה יו"ר למועצה הדתית בראשל"צ: אלון מליחי.בא למועצה בחור חדש.

זה לקח שש שנים, אבל בסוף מונה יו"ר למועצה הדתית בראשל"צ: אלון מליחי. "אשנה את מבנה המועצה ואפעל לבחירת רב ספרדי ראשי במלאת שנה לפטירת הרב עזרן ז"ל"

בא למועצה בחור חדש: לראשונה מזה שש שנים נבחר יו"ר חדש למועצה הדתית בראשל"צ. היו"ר, אלון מליחי, נבחר על ידי מליאת המועצה החדשה שהתכנסה לראשונה לישיבה חגיגית. מליחי עבד בעבר באגף לתרבות תורנית בעירייה. לתפקיד גזבר המועצה נבחר הרב ד"ר פיני איזק, המכהן גם כיועץ ראש העירייה לענייני דת. שני המינויים אושרו פה אחד על ידי מליאת המועצה הדתית.

 טרם המינוי התנהל מאחורי הקלעים מאבק על התפקיד בין אנשיו של סגן ראש העירייה אריה כהן, לבין אנשיו של חבר המועצה שמואל ג'מיל, שזכו לתמיכתה של מפלגת ש"ס בראשות אלי ישי. בחירתו של מליחי, מקורבו של ג'מיל, מהווה נדבך נוסף בשרשרת המאבקים בין כהן לג'מיל - שמקורביו מהווים כעת רוב במליאת המועצה הדתית. ג'מיל אמור לקבל לידיו בימים הקרובים גם את תפקיד יו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה במקום כהן.

"אני רוצה להודות לראש העירייה דב צור על התמיכה והאמון שהוא נתן בי ואני מקווה ומצפה לשיתוף פעולה הדוק איתו", אמר מליחי ל"ידיעות ראשון" זמן קצר לאחר היבחרו. "אני מקווה שאשרת את הציבור כמו שצריך".

מה יהיו פעולותיך הראשונות במועצה?

"חשוב לי לשנות קודם כל את מבנה המועצה הדתית. לא ראוי לעיר מתקדמת ויציבה כלכלית כמו ראשל"צ שיהיה לה מבנה כה ישן. אני מאמין שצור גם יודע את זה. בנוסף, בנושא הכשרות אנו צריכים לתת מענה לבעלי עסקים ולתושבים שסומכים עלינו".

מה בנוגע לבחירת רב ראשי ספרדי חדש?

"אני אפעל לבחירת רב ספרדי. הרב עזרן היה איש ענק. רק לאחר שתסתיים שנה לפטירתו אנחנו נפעל לבחירת רב חדש. עיר כה גדולה צריכה שני רבנים, ספרדי ואשכנזי".

ומי מבין המועמדים יקבל את תמיכתך?

"כולם ראויים וטובים. זה הליך פרוצדוראלי שקבוע בתקנות וכל מי שראוי שיתמודד".

גם סגן ראש העירייה, אריה כהן?

"אם הוא חושב שהוא ראוי אז בבקשה. כל דמות תורנית-רבנית מוזמנת לבוא ולהתמודד".

קרדיט: חזי דרקסלר Mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה