ירידה של 31% בתלונות רעש



מנתוני המוקד העירוני עולה כי במהלך חופשת הקיץ התקבלו 2945 פניות תושבים בנושאים הקשורים למטרדי רעש ברחוב.

בעיריית ראשון לציון מרוצים מאוד מנתוני המוקד העירוני שמסכמים את חופשת הקיץ, ורואים בכך עדות להצלחת ההיערכות המיוחדת, הן בזכות הפעילויות הרבות שהוכנו לבני הנוער והן בזכות הגברת האכיפה והשמירה על הסדר.  

מנתוני המוקד העירוני עולה כי במהלך חופשת הקיץ התקבלו 2945 פניות תושבים בנושאים הקשורים למטרדי רעש ברחוב, בגנים ציבוריים, ובמוסדות חינוך וציבור. מדובר בירידה של כ-31% בהשוואה לנתוני שנת 2009 בה התקבלו 4143 פניות תושבים.
הקיץ האחרון, היה קיץ מאד מיוחד בעיר. לראשונה, הופעלה תכנית "הנוער על המפה" של אגף הנוער, במסגרת תכנית "עיר ללא אלימות". מטרת התכנית הינה לספק תעסוקה בלילות לבני הנוער, על מנת למנוע שוטטות ולספק תעסוקה חיובית לנוער.

מדי לילה הופעלו נקודות פעילות "מסודרות" לבני הנוער- הן בגנים ציבוריים והן במרכזים קהילתיים, בהם יכלו לשחק, לשתות משהו חם ולבלות עד לפנות בוקר. ברחבי העיר, פעלו מידי לילה, כ 9 מוקדים- בבי"ס רביבים, בגימנסיה הריאלית, במתנ"ס רוזן, בספורט כיף, בחוף הים, בשיכון המזרח, בגן המושבה ועוד. בכל נקודת פעילות שהו מדריכי נוער אשר ליוו את התכנית. 
הפרויקט הופעל על ידי אגף הנוער, בשיתופי פעולה פוריים עם החברה העירונית, האגף לטיפול וקידום נוער וצעירים, הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול ועוד.

אך בעיריית ראשון לציון  מדגישים כי התכנית לא הייתה מצליחה אילולא הייתה היערכות מיוחדת גם בתחום האכיפה והשמירה על הסדר. החברה לביטחון וסדר ציבורי הפעילה תכנית למניעת מפגעי רעש בגינות הציבוריות, אלימות והשחתה של רכוש (וונדליזם) .כחלק מההיערכות מופו פניות של תושבים על הקמות רעש, וכן נאסף מידע על ידי הפקחים. העיר חולקה ל-35 רובעים, בהם נעו 35 ניידות במשמרת, כאשר לכל רובע הוקצה צוות סיור מיוחד. צוותי הסיור האזוריים הכירו היטב את הגינות הציבוריות באזורם ואת התנהלות בני הנוער הגרים באותו אזור, ופעלו להפניית הנערים למוקדי הפעילות. בנוסף, הוצבו בשעות הלילה פקחים סטטיים בגינות הציבוריות, שהפנו גם הם את הנערים למוקדי הפעילות.

גם המוקד העירוני נערך בתגבור מיוחד לקליטת פניות התושבים בשעות הלילה ושיגור ניידות החברה לביטחון וסדר ציבורי במהירות מרבית על מנת לקצר את זמני התגובה לאירועי הקמות הרעש.

ראש העיר, דב צור, בירך על התוצאות ואמר כי ההצלחה בהיערכות הקיץ היא תוצאה של שילוב זרועות בין כל הגורמים העירוניים. "הייתה לנו מטרה: לאפשר לבני הנוער ליהנות, אך יחד עם זאת, לא להפריע לתושבי העיר בשעות הלילה המאוחרות. לכן, השנה נערכנו באופן מיוחד. מחד, הכנו מגוון רחב של אירועים  בחוף ופעילויות לבני הנוער, מופעים, מרכזי קהילה שיהיו פתוחים במהלך הלילה, קווי לילה ועוד, ומאידך, תגברנו את ניידות החברה לביטחון שינועו בעיר וישמרו על הסדר, ואני בהחלט חושב שאפשר להכתיר את השילוב הזה כהצלחה".
 
בימים אלו נערכים סיכומים של הפרויקט, במטרה ללמוד מהנתונים ומההצלחות ולהמשיך וליישם את פעילויות הלילה גם בחגים הבאים עלינו לטובה. זאת, מתוך כוונה לבנות פעילות פנאי מסודרת בעיר ולספק תעסוקה לבני הנוער, גם בלילות החופש, בהם ישנה נטייה טבעית להסתובב יותר בחוץ ולחפש מקורות בילוי.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה