העירייה תתבע נערים שהציתו בית ספר



לפני כחודש הוצת חדר המורים בחטיבת ביניים בעיר. בחקירת משטרה נעצרו שני נערים החשודים במעשה.

לפני כחודש הוצת חדר המורים בחטיבת ביניים בעיר. בחקירת משטרה נעצרו שני נערים החשודים במעשה, ועיריית ראשון לציון מתכוונת להגיש תביעה אזרחית נגד שני הנערים, בגין הנזק שגרמו, העומד על כחצי מיליון ₪.. בעיריית ראשון לציון פועלים על מנת למגר את תופעות האלימות והשחתת הרכוש, ובמסגרת המאמצים החליטו בעירייה להשתמש גם בכלי ההרתעה. בעירייה החליטו, כמדיניות, להגיש תביעות אזרחיות כנגד הורי נערים שנתפסו משחיתים רכוש ציבורי ולתבוע פיצוי בגין הנזק שנגרם.

במקרה של ההצתה, כתוצאה מבעירת חומרים פלסטיים הופץ פיח שחור וסמיך במיוחד, שפשט בכל חלל בית הספר באופן שחייב החלפת תקרות, ניקוי וטיפול בלוחות חשמל, מערכות אזעקה, מצלמות, צביעת תקרות וקירות, דלתות ומשקופים, ניקיון צמודי מבנה וכן החלפת פרטי ריהוט וציוד רבים כוללים בין היתר ספרים, ציוד עזרה ראשונה ועוד. בעירייה מעריכים כי הנזק המשוער עומד על כ – 500,000 ₪.

בתום ההליך הפלילי תגיש העירייה תביעה אזרחית בבקשה לפיצוי בגין הנזק שנגרם. הורי הנערים ככל הנראה לא יישאו בתשלום כל הסכום, אלא בהוצאות ההשתתפות העצמית של העירייה והוצאות הטיפול במקרה, שיכולות להגיע לסכום של כמה עשרות אלפי שקלים. 

ראש העיר, דב צור: "אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על אלימות, וונדליזם ופגיעה כלשהי ברכוש הציבורי. התביעה הזו היא סנונית ראשונה למדיניות החדשה שלנו – אפס סובלנות לאלימות. הורים צריכים לדעת שנזק שנגרם על ידי הילדים שלהם יגיע לפתחם, והילדים צריכים לדעת שהתפרעות מצידם לא מביאה רק לעוגמת נפש להורים, אלא לפגיעה ממשית בכיס. אני מקווה שהמקרה הזה יעביר מסר ברור".  
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה