שיח עם ראשי ערים פלסטיניות



ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, התנדב לעמוד בראש צוות ההיגוי הישראלי במפגש בין ראשי ערים ישראלים ופלסטינים.

יוצאים לדרך משותפת: בסמינר, שאורגן על ידי יוזמת ז'נבה, והתקיים במילאנו, איטליה, בהשתתפות ראש עיריית מילאנו, נטלו חלק ראשי הערים של אשקלון, ראשון לציון, דימונה ומעלות תרשיחא מהצד הישראלי, וראשי הערים של קלקיליה, טובאס, בית סאחור, יתיר ומנכ"ל מרכז השלטון המקומי מהצד הפלסטיני.

במהלך הסמינר שמעו המשתתפים מפי מומחים משני הצדדים על סוגיות הליבה של הסכסוך הישראלי פלסטיני ועל הפתרונות האפשריים להן ברוח יוזמת ז'נבה, ובסופו סוכם על הקמת צוותים להידוק שיתוף הפעולה בין הצדדים. כמו כן סיכמו המשתתפים על קיום מפגשי המשך בשטחי הרשות הפלסטינית ובישראל.

ראש עיריית ראשון לציון מר דב צור התנדב לעמוד בראש צוות ההיגוי הישראלי. צור אמר בסמינר, כי "בישראל מציינים השבוע את יום השנה ה-15 לרציחתו של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין. הלקח שלמדנו מהטראומה הזו הוא שיש לשמור ולהגן בחירוף נפש על יסודות הדמוקרטיה, על ערכים של סובלנות, חירות, ויותר מכל, על ערך החיים. כדי לעשות שלום צריך להכיר באחר ובזכותו לחיות את חייו במדינה ריבונית ודמוקרטית. גם אנחנו הישראלים וגם אתם הפלסטינים".

ראש עיריית אשקלון מר בני ועקנין הודיע כי יקיים בסוף החודש מפגש ציבורי גדול בעירו שיעסוק בתהליך המדיני במטרה לקדם הסכם קבע בין ישראל לפלסטינים.

 נוכח הקשיים שמנעו את השתתפותם של אחדים מראשי הערים הפלסטינים שתוכננו לקחת חלק במפגש, החליטו ראשי הערים הישראלים לפנות לשר הביטחון בבקשה להקל על יציאתם של ראשי ערים פלסטינים למפגשים הבאים המתוכננים בקרוב.

קרדיט: גלעד מורג  Mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה