העוזרת העלומה והחוצפה האדירה



רעיית שר הביטחון אהוד ברק, נילי פריאל מודה שהעסיקה עובדת זרה בביתה בניגוד לחוק.

רעיית שר הביטחון אהוד ברק מודה שהעסיקה עובדת זרה בביתה בניגוד לחוק. לאחר הפרסומים על סגירת תיק החקירה בשל היעלמותה של העובדת ולאור הרעש התקשורתי סביב העניין והביקורת הציבורית על שר הביטחון, מיהרה הגברת פריאל-ברק לפרסם את תגובתה לפיה היא "מוכנה לשלם את הקנס" תוך קביעה שהיא סבורה שכך ניתן להביא את הנושא לידי סיום. להתמוגג מאצילות נפשה. מן האכפתיות האזרחית. מן המוכנות האישית להיות ככל האדם.

אלא שתחת ההתמוגגות האפשרית, כדאי להבין את התנהלותה הקלוקלת של הגברת החצופה והמתחסדת. היא לא רק עברה על חוקי המדינה בהעסיקה את עוזרת הבית ללא אישורים אלא הרבה יותר מכך. היא הכניסה לביתו של שר הביטחון, פעם אחר פעם, אדם ללא כל בדיקה ביטחונית, תוך עקיפה גסה ומסוכנת של היחידה לאבטחת אישים האמונה על בטחונו האישי של אהוד ברק. גם שר הביטחון עצמו אינו נקי מרבב, למרות שתיקתו המתמשכת לעניין זה. הוא בוודאי ידע שנעברו כאן עברות חמורות הן על חוקי המדינה והן על הוראות הביטחון שעל קיומן תוך הקפדה הוא ממונה. העברות אגב, לא היו בגדר של מעידה חד פעמית אלא כרצף של עבירות על פני תקופה ממושכת.

ראש ממשלה בן מפלגתו כזכור, התפטר בעבר על כי אשתו החזיקה במטבע חוץ שלא כדין. אך לא בני הזוג ברק, שעל פי התנהלותם בנושאים לא מעטים, רחוקים הם מהברקות כלשהן.

כך התגלגל העניין בישראל המתפוררת לכדי בושה קולוסאלית. המדינה לא ידעה לאתר את עוזרת הבית שנמצאה במהרה על ידי כתבת רדיו. המדינה סגרה את התיק שעתיד כנראה להיפתח שוב תחת הלחץ הציבורי וחוסר הצדק המשווע. ועל כל אלה נותרת שאלה מעניינת פתוחה: מדוע לא נפתחה החקירה מוקדם יותר, על אף היעלמותה של העובדת הזרה? הלא הגב' פריאל-ברק לא הכחישה שהעסיקה אותה. היא לא יכלה להציג בשום זמן נתון מסמכים המעידים על כך שהיא עשתה זאת כדין. מה צריך מעבר לכך, לפחות על מנת לפתוח בחקירת משטרה או של רשויות ההגירה? נכון, מה שצריך היה זה שהמדובר יהיה על אזרח פשוט, ללא קשרים וחסר אמצעים. אזרח שניתן לקרוע אותו לגזרים על מעשיו המתועבים.

נילי פריאל-ברק רחוקה, על פי המקרה המקומם הזה, מלהוות דוגמה. מעמדה הרם, עושרה והשכלתה לא תרמו לה לעקיפת התנהגות שאינה הולמת. היא נהגה כאחרון העבריינים כשעשתה לביתה ולנוחותה תוך צפצוף על חוקי המדינה ולא בכך הסתיימו פשעיה. היא העדיפה לטרטר את רשויות החוק על מנת לחמוק מעונש ולבסוף, בחוצפה אדירה הציעה לשלם קנס על מנת לסיים את הפרשה.

צריך להוקיע את התנהגותה השחצנית של מי שמרגישה מורמת מעם. חובה להעמידה לדין ולהענישה במלוא החומרה על מעשיה המחפירים. אבל חשוב גם שלא לשכוח שבעלה, שר הביטחון של מדינת ישראל, מילא פיו מים כשהוא היה שותף לכל העניין. על כך, חובה להורידו ממגדל השן ולשפוט אותו כאחד מפשוטי העם. הוא אינו נקי מחטא ואינו יכול שלא להיענש על חלקו בבושה הגדולה שהביא על כולנו. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה