מציינים 15 שנים לרצח יצחק רבין



צור: "יש רגעים בחייו של עם, שייחרתו על לוח ליבו - יישא עימו את הזיכרון המר לנצח נצחים".

צור: "יש רגעים בחייו של עם, שייחרתו על לוח ליבו. לנצור, לזכור ולהזכיר - כדי שגם הדור שמעולם לא ידע את התעלות הרוח שמביאה עימה התקווה האמיתית לשלום, שלא ידע את החלום, ולא חזה בשברו - יישא עימו את הזיכרון המר לנצח נצחים".
 
עיריית ראשון לציון ציינה בשבוע שעבר את יום השנה ה-15 להירצחו של ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון יצחק רבין. השנה, בחרו בעירייה לציין את יום הזיכרון בדרך מעט אחרת. הערב החל בטקס שכלל קטעי קריאה ושירה מפי להקת הנוער  קול ראשון של החברה העירונית, והמשיך בפאנל שעסק ברצח והשלכותיו על החברה הישראלית, והתקשורת הישראלית אז והיום, בהשתתפות העיתונאי גדי סוקניק, שגם הנחה את הטקס, העיתונאית בילי מוסקונה לרמן ויצחק אורן, העומד היום בראש קרן ראשון לציון, ובעברו היה איש משרד החוץ ויועץ מדיני של ראש הממשלה רבין. הטקס כולו הועבר בשידור חי באתר האינטרנט העירוני.

ראש העירייה, דב צור,  אמר בטקס "אני זוכר כמו ישראלים רבים היטב את הרגע. הימים היו ימים של תקווה....ואז נורו שלוש יריות. שלוש יריות רצחו את המנהיג, קטעו את התקווה, פגעו בשלום. שלוש יריות פצעו פצע שלעולם לא יגליד בליבה של הדמוקרטיה הישראלית.
חמש עשרה שנים עברו, הזיכרון מתעמעם, הדור החדש שמשרת היום בצה"ל, ומגן בחירוף נפש על הארץ הזאת ועל הדמוקרטיה הישראלית, לא זוכר את הכאב הצורב והחד שעבר בלבבות עם הבשורה המרה, את האבל המר, ההתפכחות והחרטה. יש רגעים בחייו של עם, שייחרתו על לוח ליבו, לנצור, לזכור ולהזכיר - כדי שגם הדור שמעולם לא ידע את התעלות הרוח שמביאה עימה התקווה האמיתית לשלום, שלא ידע את החלום, ולא חזה בשברו - יישא עימו את הזיכרון המר לנצח נצחים. זהו הרגע הזה.

גם היום החברה הישראלית סובלת משסעים ופלגים, ומשלמת מחיר נורא של אלימות. אסור לנו  לתת לאלימות לצמוח מתוך השסעים והפלגים הללו, חובה לגנות אותה, להוקיע אותה ולבודד אותה".
 
יו"ר פרלמנט הנוער, שי עשרי, שדיברה גם היא בטקס אמרה: "רבין האמין בכוחו של הנוער למרוד במוסכמות, לחולל שינויים, להוביל את החברה לגישור פערים בעם. היום, אני גאה לעמוד כאן, ולייצג את הנוער בעיר, הנוער הזה שחלקו לא נולד, ולחלקו האחר לא מלאו שלוש, אבל חדר אליהם הרצון לחיות בחברה סובלנית ומפויסת יותר, חברה שבה השלום לא רחוק כמו שהוא נשמע. כל שנותר לי לקוות, הוא שנגיע לימים טובים יותר במהרה, בהם בני אדם בעלי דעות פוליטיות שונות ידעו לחיות זה לצד זה".

סמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, אמרה בתום האירוע, כי "ביום זה מציינים הירצחו של  רבין האדם, המצביא, המנהיג שאיננו עוד ובעיקר אובדן תקופה, אך זוהי גם שעה של חשבון נפש בחברה הישראלית. לכן, ראינו לנכון לקיים פאנל שדן בסוגיות הכואבות ולעודד את השיח על האווירה שהובילה לרצח והאם החברה הישראלית עברה שינוי מאז ועד היום. בחרנו גם לגעת בעיסוק התקשורתי בהנצחת הרצח ואני חושבת שהדיון הותיר את הקהל עם הרבה נקודות למחשבה". ברנפלד הוסיפה כי הטקס צולם וניתן לצפות בו באמצעות אתר האינטרנט העירוני.
ברנפלד הודתה לאנט בן שחר, להקת הנוער  קול ראשון של החברה העירוני בהדרכה של ליאור וידושינסקי ופיני שפיגל, גלעד וייס, גיל בלאט וצוות היכל התרבות, על הפקת האירוע.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה