ראשון לציון משתפצת



168 בתים משותפים נרשמו לפרויקט שיפוץ החזיתות שיזמה העירייה לעידוד התחדשות עירונית .

פרויקט שיפוץ חזיתות הבתים שיזמה העירייה מתקדם בקצב מהיר. 168 בתים משותפים כבר נרשמו לשיפוץ. החודש יצאו לשיפוץ שלושה בניינים: ברחובות הצנחנים, ראובן ובת שבע וסמילצ'נסקי.

במסגרת מדיניותו לחדש את פני העיר, יזם ראש העירייה, דב צור, תכנית רחבת היקף לשיפוץ וחידוש של מבנים ישנים, במסגרתה אף יזם חוק עזר עירוני המחייב בעלי בתים לשפץ את חזית הבית. משרד הפנים אישר לפני כשנה את תכניתו של צור, לסבסד הלוואות לכ-8,000 בעלי דירות (כ- 550 בניינים) לשיפוץ חזיתות בעיר, ולשלם מכספי העירייה את עלות הריבית על ההלוואות.

לצורך כך, הקים צור קרן הלוואות בשיתוף עם בנק פועלים, בהיקף של 200 מיליון ₪. הקרן מאפשרת מתן הלוואה לכל בעל נכס שיבקש או יידרש לבצע שיפוץ חזית, בסכומים של עד 25,000 ₪ ליחידת דיור, ללא ריבית וללא הצמדה, כאשר תקופת ההחזר תיפרש עד ל-10 או 15 שנים והעירייה תישא בעלות הריבית וההצמדה על הקרן לאורך תקופת ההלוואה.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אני שמח מאוד שבתים משותפים רבים נרשמו לפרויקט. זוהי דרך מצוינת לשפץ את הבית המשותף, להתחדש, לגור בסביבה נעימה יותר ולהעלות את ערך הנכס, מבלי להיגרר להוצאות מכבידות. המטרה היא לאפשר לתושבים לפרוס את ההחזר לתקופות ארוכות, כך שההחזר החודשי יעמוד על כ-200 ₪ בלבד. ברור לנו שהשיפוץ הוא מעמסה כלכלית, וחלק מהתושבים שמתגוררים בבניינים ישנים לא יכולים להרשות לעצמם את השיפוץ, לכן, אנו עושים מאמץ עילאי לאפשר תנאי הלוואה נוחים ככל האפשר".
 
להרשמה ופרטים נוספים ניתן לפנות לאגף תרבות הדיור בעירייה 03-9547535
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה