חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה



עיריית ראשון לציון מעודדת חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה בהסכמה של 66% מהדיירים בלבד.

במסגרת המדיניות העירונית לעודד חיזוק ועיבוי מבנים נגד רעידות אדמה, החליט ראש העיר לאפשר מתן היתר בנייה בהתאם לתכנית המקומית רצ/106/1 בהסכמה של 66% מהדיירים בלבד.

בראשון לציון ישנם כ-1,000 מבנים הזקוקים לחיזוק מפני רעידות אדמה. תכנית המתאר הארצית תמ"א 38 אפשרה ליזום תכניות מפורטות  שבהם ניתן יהיה להתאים את זכויות הבנייה לתנאים המיוחדים של הישוב בכדי לעודד חיזוק מבנים. עיריית ראשון לציון ערכה תכנית מתאר מקומית רצ/106/1 שאושרה בשנת 2008, המאפשרת תוספת של עד 100% מזכויות הבנייה בפועל.

למרות העובדה כי התכנית הינה כלכלית, עד היום הוגשו כ 25 בקשות להיתרי בניה במסגרת תוכניות לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, מתוכן ניתנו 7 היתרי בניה.

להערכת גורמים בעירייה, אחת הסיבות למיעוט הבקשות היא שהתכנית דורשת הסכמה של כל הדיירים, ולעתים ישנם דיירים שאינם מעוניינים בשיפוץ וסותמים את הגולל על האפשרות הזו עבור כל הבניין.

ראש העיר, דב צור, אמר כי "עיבוי הבניינים הישנים וחיזוקם נגד רעידות אדמה הם פרויקטים בטיחותיים חיוניים ועלינו למצוא דרכים לעודד אותם ולהקל על התושבים והיזמים בעניין זה. הורדת מספר הדיירים הנדרש להסכים לפרויקט מסיר את אחד המכשולים בדרך ליישום התכנית". 

בעירייה מציינים כי הסכמת הדיירים אינה המכשול היחיד לתכנית, מכשול נוסף הוא מימוש הזכויות במגרשים עצמם, בשל היעדר תקני חניה, מיגון, הג"א ועוד. מציאות זו מביאה לכך שמבנים ישנים רבים, שנמצאים באזורים ותיקים וצפופים יותר של העיר, אינם מצליחים לזכות בהיתרים לחיזוק המבנה על פי תמ"א 38 או רצ/106/1. על כן, יזם ראש העיר תכנית ניוד הזכויות, המאפשרת ניוד זכויות הבנייה לשכונות חדשות או לאזורים שאינם צפופים, כך מקווים בעירייה לאפשר לתושבים נוספים לחזק את ביתם נגד רעידות אדמה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה