אורחים מאורוגוואי בראשון לציון



בשבוע שעבר ביקרו בראשון לציון שר הפנים והמפכ"ל של אורוגוואי, כאורחיו של השר לביטחון פנים.

בשבוע שעבר ביקרו בראשון לציון שר הפנים והמפכ"ל של אורוגוואי, כאורחיו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, במטרה ללמוד על תכנית "עיר ללא אלימות" ועל האופן בו היא פועלת בעיר.

עם המכובדים, הגיע גם שגריר אורוגוואי בישראל שהתלווה אל האורחים, סמנכ"ל המשרד לביטחון פנים- מר אליעזר רוזנבאום וראש המטה המקצועי של "עיר ללא אלימות"- ד"ר אורלי אינס.

ראש העיר מר דב צור, הציג בפניהם את מאפייניה של העיר ואת ההחלטה להילחם מלחמת חורמה באלימות על כל סוגיה. צור ציין כי ראשון לציון הצטרפה לתכנית "עיר ללא אלימות", אך לא הסתפקה בהיקף הכספי הניתן מהממשלה והחליטה להוסיף מתקציבה, כך שהיקף התכנית היום עומד על 5.2 מיליון ₪. צור הדגיש את פעילות החברה לביטחון וסדר ציבורי בעיר המהווה מכפיל כוח בכל הקשור בשמירה על הביטחון בעיר.

לאחר מכן, סקרה בפניהם ד"ר אורלי אינס את עקרונות תכנית "עיר ללא אלימות" וליאת עברי, מנהלת התכנית בראשון לציון, סיפרה על האופן בו התכנית מיושמת בעיר ועל הפרויקטים השונים הפועלים במסגרתה.

האורחים הקשיבו קשב רב והתעניינו מאד בתכנית, בייחוד לאור העובדה כי מדינתם סובלת מאחוזי פשיעה גבוהים ומשימוש מאסיבי בסמים. המפכ"ל של אורוגוואי התעניין באפשרות לגייס כוח התנדבות אזרחי שיסייע לשוטרים וביקש ללמוד עוד על סיירת ההורים שפועלת בעיר. שר הפנים התרשם מאד משיתופי הפעולה של כל הגורמים העירוניים ומן העובדה שמושקעים בתכנית משאבים ומאמצים גדולים.

לפני שנפרדו מנציגי העיר, ציינו האורחים, כי היו שמחים לשוב אל העיר וללמוד עוד על פועלה במאבק באלימות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה