מעשה בתלמידה, דואר אלקטרוני ועלבון



הנהלת חטיבת הביניים אבני החושן בראשון לציון מיהרה להשעות תלמידה רק משום שחשדה כי שלחה מייל נאצה למחשב של מורה.

הנהלת חטיבת הביניים אבני החושן בראשון לציון מיהרה להשעות תלמידה רק משום שחשדה כי שלחה מייל נאצה למחשב של מורה. חקירת המשטרה ניקתה את התלמידה מאשמה ואז הוחזרה ללימודים

תלמידה בחטיבת הביניים אבני החושן בראשון לציון, מעולם לא תיארה לעצמה שמיד עם חזרתה ללימודים לאחר החגים, תמצא עצמה במרכזה של פרשה מביכה בה היא מואשמת בביזוי מורה והשפלתה. כל זאת כשמעולם לא עשתה דבר ואיש אינו מאמין לה.

סיפורה של שרון החל לפני כחודש, כאמור מיד עם חזרת התלמידים ללימודים לאחר חופשת סוכות ושמחת תורה. על פי גורמים בבית הספר, מורה בחטיבה קיבלה דואר אלקטרוני למחשב בביתה, ובו נכתבו דברי לעג ונאצה כלפיה. על דברי העלבון הייתה חתומה לכאורה התלמידה שרון. 

המורה נפגעה קשות מתוכן ההודעה ודיווחה על המייל המשפיל להנהלת בית הספר. ההנהלה מצידה החליטה להשעות את שרון מהלימודים באופן מיידי עד סיום חקירת הפרשה, למרות שהתלמידה הכחישה קשר כלשהו למייל ותוכנו. בנוסף להשעייתה של שרון, החליטה הנהלת בית הספר להעביר את תוכן ההודעה למשטרה על מנת שתבדוק את החשדות נגד התלמידה.

על פי גורמים בבית הספר, במשך ימים שלמים ישבה שרון בביתה, מורחקת מחבריה לכיתה. לטענתה, כאמור, היא מעולם לא שלחה את אותה הודעה, ואינה יודעת כלל מאיפה זו הגיעה ומדוע מייחסים דווקא אליה את ההודעה.

התלמידה לא הועזבה מעולם

לפני שבועיים התבררה האמת: משטרת ישראל העבירה לבית הספר דוח חקירה לגבי מהות ההודעה שנשלחה למחשב המורה. על פי ממצאי הדוח, את הודעת הנאצה שנשלחה למורה שלחה חברה לכיתה של שרון ממחשב ביתה. לא נמצא כל קשר בין ההודעה שנשלחה לשרון. רק בעקבות ממצאי חקירת המשטרה, זוכתה שרון מכל אשמה וחזרה אל ספסל הלימודים, לאחר שהפסידה מספר ימי לימודים.

"התיק נסגר מחוסר אשמה והבת שלי חזרה אל ספסל הלימודים כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה", סיפר השבוע יוסי (שם בדוי), אביה של שרון. "אני שמח שהצדק יצא לאור ובתי שבה לחיים רגילים".

לדברי יו"ר ועד ההורים של חטיבת "אבני החושן", טלי שמס, המקרה טופל תוך שיתוף פעולה והבנה של בית הספר ויו"ר הוועד העירוני. "ועד ההורים העירוני נקט בכל הכלים על מנת שהילדה תשתבץ בלימודים", אומר אוהד אוזן, יו"ר ועד ההורים העירוני.

"בהתערבותנו, שכללו שיחות עם מינהל החינוך העירוני, התעקשנו שלא ייעשה כל רע לתלמידה, ואני שמח שהיא יצאה ללא רבב והפרשה מאחורינו".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הנושא טופל על ידי המשטרה והתיק נסגר לאחר בדיקה ומחוסר אשמה. התלמידה הושעתה רק למספר ימים מוגבלים (לפי המותר על פי החוק) והוחזרה לבית הספר, לכיתה מקבילה, בהסכמתה והסכמת ההורים. התלמידה לא הועזבה מעולם מבית הספר אלא הייתה שם תלמידה במשך כל התקופה".

קרדיט: דניאלה ריכטר "זמן ראשון"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה