התלוננה על הטרדה מינית ופוטרה



לטענת עולה חדשה, עובדת לשעבר ברשת מזון בראשל"צ, היא פוטרה במהלך הריונה בגלל שהתלוננה על הטרדות מיניות.

לטענת עולה חדשה, עובדת לשעבר ברשת מזון בראשל"צ, היא פוטרה במהלך הריונה בגלל שהתלוננה על הטרדות מיניות לכאורה מצד אחד ממנהלי הסניף שבו עבדה. היא תובעת כ-200 אלף שקל. הרשת: "נמתין עד גמר המשפט ונכבד כל החלטה"

האמת תתברר בבית המשפט: עולה חדשה, מפרנסת יחידה, תובעת רשת מזון בראשל"צ בסכום של כ-200,000 שקל, בטענה שפוטרה מעבודתה כשהייתה בהריון, וזאת בעקבות תלונותיה על הטרדות מיניות שעברה לכאורה מצד מנהל מחלקה בסניף של הרשת בעיר. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד פלורי ניסן ממשרד רם אפרתי.

בכתב התביעה שהוגש לבית דין האזורי לעבודה, מגוללת התובעת את סיפורה. היא עלתה לארץ ב-2002 יחד עם בנה התינוק, כאשר בעלה נותר מאחור, ועלה לארץ רק השנה. משכך היא ראתה עצמה כמפרנסת היחידה שלה ושל בנה. על פי כתב התביעה, באוגוסט 2005 החלה לעבוד בסניף של רשת מזון בעיר. היא קיבלה שכר לפי שעה, ועבדה במחלקת הבשר.

על פי כתב התביעה, החל מהמחצית השנייה של 2008 ועד למועד פיטוריה, סבלה התובעת לכאורה מהטרדות מיניות מתמשכות מצד אחד ממנהלי המחלקה. לטענתה, הטרדות אלו באו לידי ביטוי בין היתר בנגיעות בגופה, הליכה אחריה לחדר ההלבשה, הצעות מצד המנהל להיפגש עמו אחרי שעות העבודה, התקשרות לטלפון הנייד שלה בזמן העבודה, "הצעה" לעלות עמו למחסן ועוד.

התובעת שחששה למקור פרנסתה אמרה למנהל כי היא אישה נשואה ומעשיו אינו ראויים, אולם ללא הועיל. על פי כתב התביעה, במאי 2010 הציגה העובדת בפני המנהל אישור על היותה בחודש החמישי להריונה.

לפי התביעה, סמוך למועד זה שוב ניסה המנהל לנגוע בגופה. היא אמרה לו בתגובה כי תפנה למשטרה, ואז לטענתה אסר עליה המנהל להיכנס למחלקה עם טלפון נייד. העובדת ניסתה לדבריה להסביר למנהל כי היא חייבת להיות זמינה, כאמא לילד קטן, ובתגובה המנהל איים לפטרה לטענתה.

20 יום לאחר שהודיעה שהיא בהיריון, פוטרה העובדת. לטענתה, כאשר באה לדבר עם המנהל על הפיטורין וטענה שלא ניתן לפטר אישה בהיריון, הוא השיב לה "מה, אני הכנסתי אותך להיריון?".

התובעת טוענת שלא נערך לה כל שימוע ונאסר עליה להיכנס לסניף ללא הודעה מוקדמת. עוד צוין בכתב התביעה כי בחודש יוני קיבלה התובעת מכתב אשר כותרתו "ביטול מכתב הפיטורין", לפיו נטען כי רשת המזון לא ידעה כביכול על הריונה. נטען כי מכתב זה הגיע רק בעיצומו של המשא ומתן בין הצדדים, לאחר שכבר היה ברור שהעובדת אינה מעוניינת לשוב לעבודה. במהלך תקופה זו אף הוגשה תלונה במשטרה נגד המנהל, בגין הטרדות מיניות חוזרות ונשנות.

התובעת טוענת בתביעתה כי רשת המזון פעלה בחוסר תום לב בוטה לכאורה, תוך ניצול מצוקתה של התובעת והפרה בוטה של הדין, בין היתר של חוק יסוד האדם וחירותו, ובעיקר הזכות לשיוויון ואיסור הפליה. "עצוב להיווכח כי גם בימינו אנו, גוף גדול וידוע מנצל את כוחו לרעה לכאורה כלפי עובדת חלשה, עולה חדשה ובזמנו חד הורית המצויה בהיריון, ואינו מניד עפעף בעת פיטוריה", נכתב בכתב התביעה.

 תגובת רשת המזון: "אכן הוגשה תביעה, אולם מאחר שהיא בהליכים בבית המשפט, אין אנו מעוניינים לפגוע ברגשות התובעת, ומחמת הפרטיות נמתין עד גמר המשפט והחלטת בית המשפט. נכבד כל החלטה".

קרדיט: גלעד מורג  Mynet

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה