כיכר לזכרו של גדי לידור ז"ל



עיריית ראשון לציון חנכה בטקס מרגש כיכר לזכרו של גדי לידור ז"ל אשר שימש בעברו בין היתר כמנכ"ל העירייה.

הכיכר נחנכה: עיריית ראשון לציון חנכה בטקס מרגש כיכר לזכרו של גדי לידור ז"ל אשר שימש בעברו בין היתר כמנכ"ל העירייה. הטקס נערך במעמד שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, ראש העיריה דב צור, ממלאי מקום ראש העירייה, מוטי עג'מי וואדים קירפיצ'וב, סגן ראש העירייה דוד ביטן, חברי מועצה, מנכ"ל העירייה ומנכ"לי החברות העירוניות, משפחה וחברים קרובים מוקירי זכרו.

הכיכר על שמו של גדי לידור ז"ל עוצבה על ידי האדריכל חיים כהנוביץ והיא נמצאת בכניסה לפארק שורק. במרכז הכיכר הוצב פסל מטוס הנוסק מעלה אשר עוצב על ידי האומן רענן כספין. פסל המטוס מסמל את השתייכותו של גדי לידור לחיל האוויר ואת היותו איש צוות אוויר במספר רב של מבצעים חלקם ידועים וחלקם נותרו עלומים. כאיש חיל אוויר היה גדי לידור שותף לאחד המפעלים החשובים של הציונות בהעלאת יהודי אתיופיה וסודן לארץ ישראל. עם סיום שירות הקבע פנה גדי לידור לעשייה הציבורית והחל לעבוד בעיריית ראשון לציון.

 לידור הקים את המוקד העירוני בשנת 1991 ושימש בתפקידים מכובדים שונים בהם עוזר מנכ"ל וסמנכ"ל ובשנת 1994 מונה לתפקיד מנכ"ל העירייה בו כיהן במשך עשר שנים.

 שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, כיבד את הטקס בנוכחותו מסיבות אישיות. לידור, שנפטר לפני ארבע שנים מסרטן, הוא אביו של יובל, דוברו האישי. שטייניץ: "אשרי האדם שכך זוכרים אותו ומנציחים אותו. אשרי העיר אשר כך מכבדת את יקיריה".

ראש העיריה, דב צור, אמר: "גדי היה בן יקר של העיר ראשון לציון. הוא תרם לביטחונה של מדינת ישראל, היה שותף במבצעים רבים וחשובים ובהם גם

העלאת יהודי אתיופיה וסודן לארץ ישראל. במהלך שנותיי במועצת העיר מצאתי בגדי תבונה, חריצות וטוב לב תכונות אשר הביאוהו בזמן קצר למשרת מנכ"ל העירייה. העשייה למען האחר, הנתינה וההובלה בכל זמן ומקום היו לדרך חייו של גדי ואנו מצדיעים לו היום בפסל המטוס שהיה מרכז חייו. כאן בפארק שורק, שיהפוך לפארק עסקים מודרני ושוקק אנו מנציחים את זכרו ואת תרומתו של גדי לפיתוחה ושגשוגה של העיר ראשון לציון".

רעייתו של גדי , גאולה לידור, אמרה: גדי היה לא רק מנכ"ל עיריית ראשון לציון אלא המנכ"ל הפרטי שלנו. גדי נשא את כולנו על גבו וידע לפתור לנו את בעיותינו בדיוק כשם שידע לפתור את הבעיות בעירייה. בגדי היה ניתן למצוא את השילוב של יכולת תפקוד נחושה מחד גיסא ואת השקט הפנימי מאידך גיסא. דוגמא לכך היא שני הפיגועים הגדולים שחוותה העיר והמבצעים הרבים בהם היה שותף פעיל. החיים של מי שעדיין חי ממשיכים אך אין דבר בעולם שישכיח מאיתנו את מי שהלך".

קרדיט: גלעד מורג  Mynet

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה