הפוליטיקאים המורשעים עולים ביוקר



בסמוך לידיעה על קביעת הקלון לצחי הנגבי, פרסם עיתון דה מרקר את העלויות התמוהות המעמיסות על הקופה הציבורית.

בסמוך לידיעה על קביעת הקלון לצחי הנגבי, פרסם עיתון דה מרקר את העלויות התמוהות המעמיסות על הקופה הציבורית להעברת כספים לפוליטיקאים שאינם מכהנים מפאת אישומים העומדים כנגדם על מעשים חמורים או מפאת הרשעתם בגינם.

הרשימה כוללת את הנשיא לשעבר משה קצב המואשם במעשים מגונים, את אהוד אולמרט המואשם במספר פרשיות שחיתות, את חיים רמון שהורשע על ביצוע מעשה מגונה, את שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון שהורשע בגניבה, את השר לשעבר שלמה בניזרי שהורשע בקבלת שוחד, את חברת הכנסת נעמי בלומנטל מהליכוד שהורשעה בתשלומי שוחד בחירות, את השר לשעבר גונן שגב שהורשע ביבוא כדורי אקסטזי לישראל, את השר לשעבר אריה דרעי שהורשע בהפרת אמונים, את השר לשעבר יצחק מרדכי שהורשע בביצוע מעשים מגונים ועוד.

בעוד שרמת היושר האישי וההתנהלות של נבחרנו כבר מזמן לא מפתיעה אותנו, הרי שלא ניתן שלא להרים גבה לשמע ההוצאה הכספית הנלווית לאותם נאשמים ומורשעים מיוחסים. הם מקבלים כספים לא מעטים, מכיסינו, כגמלה חודשית, להחזקת לשכות, להחזרים עבור עיתון וטלפון ואף כפנסיה חודשית.  אך הסעיף המשונה והמקומם ביותר הוא סעיף "מענק הסתגלות". הסתגלות???

הם חטאו ופשעו. חלקם חגג על חשבוננו ללא בושה. ועל אלה מוטלת עלינו החובה להמשיך ולפרנסם? האם עלינו לממן להם את הסתגלותם לחיים שאחרי סיר הבשר? האם עלינו לממן להם את הסתגלותם לישיבתם בכסא שאינו כסא השלטון? האם עלינו לממן להם את ישיבתם בכלא? על איזו הסתגלות בדיוק משלמת המדינה ההזויה הזו, מכספינו?

התובנה לפיה המורשעים הללו עולים לנו ביוקר, אינה רק כספית אלא ובעיקר מוסרית. מדוע זכאית נבחרנו להטבות שאינן מגיעות לנאשם או מורשע אחר? עד היכן החוצפה יכולה לגלוש בעוד רבים מן המחוקקים דואגים לעצמם ולמקורביהם על ידי מתן לגיטימציה למעשים פסולים וחמורים שכאלו? היכן מידת המוסר המינימאלית לה אנו מצפים מן האוחזים בהגה המדינה? איזו דוגמה הם נותנים לממשיכי דרכנו?

נראה כי לא רק הנגבי ראוי לקלון על מעשיו ועל שקריו, אלא המדינה כולה ראויה לתואר המפוקפק על חולשותיה הנלוזות וכן, גם אנחנו, כמי שברוב תמימות הולכים ביום פקודה אל הקלפיות בתקווה למחר טוב יותר. תקווה כמעט בלתי אפשרית עם הנהגה העושה ככל העולה על רוחה בלי טיפה של אחריות ובלי טיפה של מוסריות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה