עיריית ראשל"צ מעכבת בניית 1,200 דירות



בשיא המחסור בדירות באזור המרכז, מתעקשת עיריית ראשון לציון לנסות ולהקפיא או לבטל פרויקט לבניית 1,200 דירות.

בשיא המחסור בדירות באזור המרכז, מתעקשת עיריית ראשון לציון לנסות ולהקפיא או לבטל פרויקט לבניית 1,200 דירות במתחם "הראשונים" בעיר. העירייה הגישה ערעור על החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את הפרויקט. אתמול (יום ב', 15.11.10) לא נסוגה העירייה, גם לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז קרא לה לבטל את הערעור, ולמעשה נזף בעירייה על הגשתו.

הפרויקט, הקרוי "ניצני ראשון" מדבר על בניית 1,200 דירות במתחם בן 150 דונם. הקרקע בבעלות פרשקובסקי-זאנטקרן, משפחות ריבלין-אדלר, היזם גדעון ביקל ומשפחות פוחצ'ובסקי וזליליכן המקומיות.

השופטת זהבה בוסתן אמרה אתמול לעירייה: "קראתי את כתבי הטענות של שני הצדדים. הטענות שלכם (אנשי העירייה) לא טובות. התשובות של המשיבים (היזמים) מצוינות. אתם מחפשים כל דרך מן הגורן ומן היקב לתקוע את התוכנית. עכשיו רגע האמת. קחו 10 דקות ותשקלו אם לבטל את הערעור".

למרות הרמזים הברורים והנזיפה, הודיעה עורכת הדין של העירייה, לאחר ההפסקה, שהעירייה עומדת על המשך הדיון בערעור. נראה, שהיא קיבלה הוראות מגבוה בעניין זה. עתה מצפים לפסק הדין.

הוועדה המקומית לבניין ערים אישרה באוקטובר 1999 את הפרויקט, אך ביטלה את האישור במפתיע לאחר חודשיים. בעלי הקרקע עקפו את המקומית, פנו לוועדה המחוזית, וזו אישרה את הפרויקט ב-2003. העירייה התנגדה, הוכנסו תיקונים שונים, והתוכנית אושרה סופית במחוזית ב-2007.

העירייה לא התייאשה, והגישה ערר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה. המועצה דחתה לפני שמונה חודשים את הערר ואישרה סופית את התוכנית.

העירייה טוענת בין היתר כי בתוך המתחם עוברת דרך ציבורית בבעלותה, ולכן אין לבנות את הדירות ללא הסכמתה.

כך נוצר מצב מוזר, אולי חסר תקדים: יזמים רוצים לבנות ולהרוויח, וזה טבעי. העירייה, החייבת לכאורה לעודד בניית דירות - מתנגדת בעקשנות, שנה אחרי שנה, בנימוקים שבית המשפט כבר קבע שאינם טובים.

קרדיט: אלעזר לוין News1.co.il 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה