מערכות סולאריות על גגות העיר.



עיריית ראשון לציון תשקיע 30 מיליון ₪ בהצבת מערכות פוטו-וולטאיות על גגות מבני ציבור בעיר.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, המוביל סדר יום ירוק, החליט לנצל את גגות מבני הציבור בעיר ולהציב עליהם מערכות סולאריות. החברה הכלכלית ראשון לציון החלה בימים האחרונים לערוך סקר ובסופו  צפויה לבחור 30 גגות מתאימים להציב עליהם מערכות של 50KW כל אחת.

בעיריית ראשון לציון חישבו כי החזר ההשקעה יעמוד על כשמונה שנים, ולאחר מכן, הרווח לקופת העירייה יעמוד על 130 אלף ש"ח למערכת לשנה, כלומר, כארבעה מיליון שקלים בשנה.


ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אומר כי מדובר ברווח כפול, "פעם אחת אנו משקיעים בסביבה ומייצרים חשמל נקי, ופעם שנייה אנו מייצרים הכנסות לקופת העירייה, שייעשה בהן שימוש לרווחת תושבי העיר".

עיריית ראשון לציון אף ניסתה לעודד תושבים להציב מתקנים פוטו-וולטאים לצריכה עצמית וביתית, באמצעות הנחה של 5% בתשלום הארנונה למשך תקופה של שבע שנים, אך משרד הפנים לא אישר זאת.

ראש העירייה אמר כי בכוונתו להעלות הבקשה שוב בצו הארנונה לשנת 2011, שיוגש לאישור משרד הפנים, וציין, כי הגיעה העת שממשלת ישראל תדבר בקול אחד, שכל משרדי הממשלה ירתמו למען המטרה, ויאפשרו לרשויות לעשות שימוש בכלי ההנחה בארנונה כדי לעודד התייעלות אנרגטית ושמירה על הסביבה.  
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה