היחידה לאיתור משליכי צואת כלבים



שומרים על הסביבה: מאז ינואר השנה פועלת בעיריית ראשל"צ יחידה חדשה לאכיפת מפגעי סביבה.

בעיריית ראשל"צ פועלת מתחילת השנה היחידה לאכיפת מפגעי סביבה. המטרות: מניעת השלכת פסולת בניין שלא כחוק, מאבק בגניבת חול ושמירה על מדרכות נקיות מצואת כלבים. אשר חן: "הצלחנו לגרום למודעות, אבל עדיין לא כולם אוספים"

שומרים על הסביבה: מאז ינואר השנה פועלת בעיריית ראשל"צ יחידה חדשה לאכיפת מפגעי סביבה. היחידה אחראית בין השאר למאבק בתופעות כגון השלכת פסולת בניין במקומות אסורים, גניבת חול ואי איסוף צואת כלבים. “ידיעות ראשון" נפגש עם אנשי היחידה, שמנסים לגרום לסביבה להיות נקייה יותר, וסייר עם אנשיה בשטח.

היחידה הוקמה על פי החלטת ראש העירייה דב צור, כביטוי ישיר לכך שהניקיון והשמירה על הסביבה הם נושאים שהוצבו בראש סדר העדיפויות העירוני.

לא רק האכיפה הוגברה, אלא גם תדירות הניקיון הוכפלה, וכעת מנקים את הרחובות שש פעמים בשבוע במרבית חלקי העיר, לעומת שלוש פעמים בלבד בעבר.

אשר חן, 55, הוא האחראי על אגף סיור ושיטור עירוני שבמסגרתו מתבצעת הפעילות: ”יש כרגע צוות של שמונה אנשים, והמטרה להגיע ל-21 איש, שכולם ישתייכו ליחידת אכיפת מפגעי איכות הסביבה. אנחנו מתעסקים בנושאים שונים: פסולת בניין, השלכת גזם בתפזורת, צואת כלבים ועוד".

 לעירייה יש תוכניות להרחיב משמעותית את היחידה. חן: ”המטרה היא שיהיה צוות עם ארבעה מפקחים, שיעברו קורס לגבי החוק החדש של איכות הסביבה ויהיו להם סמכויות מוגדלות. יהיו שני צוותים, האחד יתמקד באכיפה סביבתית והצוות השני בהשלכת פסולת בניין ובגניבת חול".

ב-2008 אושר חוק המסמיך את פקחי העירייה לבצע אכיפה סביבתית. יש לפקחים אפשרות לקנוס אנשים, לבצע חקירה, לעכב ולהחרים כלים.

מותר לכם להפעיל כח?

חן: "אף אדם לא שמח שאתה עוצר אותו, אבל אנחנו משתמשים בכח רק להגנה עצמית. משתדלים תמיד לקחת צעד אחורה ולחכות לניידת המשטרה. מעדיפים שלא להשאיר פקח לבד".

היחידה עובדת במשמרות של שמונה שעות, 24 שעות ביממה ומתוגברת כרגע במידת הצורך באנשים מחוצה לה. לאחרונה למשל נתפסו על ידי היחידה משאיות ובאגר שעסקו בגניבת חול. היחידה עובדת (כמו גם במקרה הזה) בשיתוף פעולה עם המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל.

 “לפני מספר ימים", אומר יוגב כהן, 30, ראש צוות איכות הסביבה. “קיבלנו דיווח מהמוקד על כריית חול באתר בנייה ברחוב כלנית והגענו למקום. רכב אחד רדף אחרי משאית שיצאה מתחומי העיר, ועוד שני צוותים תפסו את הבאגר. הוגשה תלונה במשטרה. מדובר בעבירה על חוק התכנון והבנייה וחוק המכרות".

תופעה נוספת שבה נאבקים אנשי היחידה היא השלכת פסולת באתרים שלא מיועדים לכך. הדבר חוסך כסף רב לקבלנים, זאת מכיוון שהתשלום עבור הטמנת פסולת באתר אשפה מוסדר הוא מאות שקלים למשאית.

“יש קבלנים שבוחרים להפר את החוק במודע ולהשליך פסולת, לכן אנחנו עושים מארבים במקומות שמועדים להשלכת פסולת בנייה", מסביר אושרי ליברמן, 32, שהוא עוזר למפקד היחידה. ליברמן עבד שנתיים ביחידת "יהלום" של המשרד להגנת הסביבה שהתעסקה בנושא פסולת בניין.

 חן: “יש לנו מכשיר לאיתור שבבים בעורף הכלב, וכלב לא קשור זה גם דוח. לגבי צואת כלבים, נעלה זאת לראש סדר העדיפויות. כל אדם שלא אוסף את צואת כלבו מקבל דוח של 430 שקל".

 האם זה מצליח למנוע את המטרד התברואתי והסביבתי?

“הצלחנו לגרום למודעות, כולם יוצאים עם שקיות, אבל עדיין לא כולם אוספים".

במהלך סיוריהם נתקלו הפקחים גם בהזרמת שמנים שעלולים לזהם מי תהום, בהשלכת אזבסט ועוד. "בשורה התחתונה המטרה שלנו היא להעניק לתושבים איכות חיים, שזה איכות הסביבה", מסכם כהן.

מהעירייה נמסר כי "התקציב ליחידה בשנה האחרונה היה מיליון שקל. הכוונה היא להגדיל את כוח האדם פי ארבעה ואין באפשרותנו בשלב זה להגיד מה יהיה גובה התקציב לשנה הבאה. הנושא בדיונים".

קרדיט: גלעד מורג  MYNET

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3986432,00.html


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה