אולם האירועים בחוף פלמחים ייהרס



ניצחון נוסף לפעילי איכות הסביבה בפלמחים: בית המשפט קנס את מפעילי האולם 'גב הים' במאות אלפי שקלים.

ניצחון נוסף לפעילי איכות הסביבה בפלמחים: בית המשפט קנס את מפעילי האולם 'גב הים' במאות אלפי שקלים והם קיבלו צו הריסה. "צוות 3": לא היינו מעורבים בקיום האירועים, נמשיך לפעול בהתאם לחוק, בכוונתנו לערער על פסק הדין

ולפעמים החגיגה נגמרת: תושבי אזור פלמחים והפעילים הסביבתיים רשמו השבוע הצלחה נוספת, כאשר בית המשפט הורה להרוס את אולם האירועים "גב הים" שנבנה ללא היתר ופעל בחוף. קנסות כבדים הוטלו על מפעיליו, שחלקם אף נידונו למאסרים על תנאי. "כולנו תקווה כי החל מעונת הרחצה הבאה, ינוהל החוף כמקום שחוקי מדינת ישראל חלים בשטחו", אומר אחד התושבים.

שופטת בית משפט השלום ברחובות, איריס לושי-עבודי, גזרה על חמשת הנאשמים שהפעילו את אולם האירועים קנסות כספיים בסכום של 700 אלף שקל ובנוסף

תנה צו הפסקת שימוש מיידי בקרקע לקיום אירועים פרטיים. כמו כן ניתן צו להריסת המבנים שנבנו ללא היתר, כולל עמודי תאורה וגדר, והשופטת קבעה כי צד ג' יבצע את ההריסה.

חברת צוות 3 היתה בעלת זיכיון מטעם המועצה האזורית גן רווה להפעלת שני מזנונים בגב חוף הים. ב-2004 העבירה החברה את ניהול המזנונים לגב הים כקבלן משנה מטעמה. גב הים הרחיבה פעילותה והפכה אחד מהם לאולם אירועים תחת כיפת השמיים.

בית המשפט הורה ב-2004 להפסיק את השימוש החורג. שופטת בית משפט השלום ברחובות, איריס לושי עבודי, קבעה כי צוות 3 לא היה מעורב מעשית בהפעלת המקום. ב-2005 קיבלה חברת גב הים את הזיכיון מהמועצה האזורית, אבל היא עדיין נושאת באחריות.

נציגי צוות 3 טענו בבית המשפט כי הרשעתם עלולה לפגוע ביכולת של החברה להתמודד במכרזים, ובכך תיגרם פגיעה אנושה בחברה ובעובדים. לטובתם הם גייסו את מי שהיה מנכ"ל עיריית רחובות, חיים מוסקונה.

השופטת איריס לושי עבודי קבעה כי מכתבי ההתראה שנשלחו לחברה היו אמורים להוות תמרור אזהרה, אבל כל הנאשמים פעלו בניגוד לחוק ב"שיטת מצליח". "דומה כי צוות 3 ניסו לאחוז במקל משני קצותיו וכאילו אמרו בנפשם 'נשב באפס מעשה, אולי מאומה לא יקרה והסופה תחלוף מעל ראשינו. ואם חלילה יקרה דבר מה - תמיד נוכל לטעון כי לא ידנו הייתה במעל, כי אם ידה של גב-ים'", כתבה השופטת.

היא הוסיפה כי "אסטרטגיה זו אינה ראויה. צוות 3 היו מודעים לחלוטין למצבם ולמעשיהם וקיבלו את החלטתם בצורה מושכלת. לפיכך עליהם ליתן עתה את הדין ולשאת בעונשם, ואין להם להלין אלא על עצמם".

צוות 3 נקנס בסך של 60 אלף שקל והתחייב באותו סכום שלא לעבור עבירות לפי חוק התכנון והבנייה ועבירות של אי-קיום צו שיפוטי במשך שלוש שנים מיום מתן גזר-הדין. ניר גלבוע ויאיר לרנר, מנהלי החברה, נקנסו ב-20 אלף שקל כל אחד והתחייבות שלא לעבור עבירות של אי-קיום צו שיפוטי במשך שלוש שנים. צור גלבוע ומעין שלו נידונו לשלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 250 אלף שקל כל אחד, והתחייבו שלא לעבור עבירות דומות במשך שלוש שנים.

מהוועד למען הצלת חוף פלמחים נמסר בתגובה כי "מזה מספר שנים התאגדו מספר רב של אנשים להילחם בעוולות בחוף פלמחים. בשבועיים האחרונים זכו תושבי האזור בהצלחה - ביטול התוכנית לבניית מיזם נדל"ני, כמו גם החלטה של בית משפט השלום ברחובות לסגור מיידית את אולם האירועים גב הים הפועל בצמוד לחוף הציבורי, שהיווה מטרד אמיתי לבאי החוף. כולנו תקווה כי החל מעונת הרחצה הבאה ינוהל החוף כמקום שחוקי מדינת ישראל חלים בשטחו".

מחברת צוות 3 נמסר כי בהכרעת הדין הובהר כי "החברה ומנהליה לא היו מעורבים מבחינה מעשית בהפעלת מזנונים ובקיום האירועים סגורים ואף לא הפיקו רווח כספי כלשהו מפעילות זו. גם בגזר הדין עשתה השופטת הבחנה ברורה בין פעילי המקום לבין החברה, הבחנה שקיבלה ביטוי בחומרת הדין".

מהחברה נמסר עוד כי בכוונתה לערער על פסק הדין מאחר שהחברה לא היתה מעורבת בהפעלת המזנונים ובקיום האירועים. "החברה תמשיך לפעול, כפי שפעלה תמיד, בהתאם להוראות החוק ולהחלטות בית המשפט", נמסר.

קרדיט: יפה נבו  mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה