ראשי רשויות בעניין רעש מטוסים



ראשי רשויות בעוטף נתב"ג התייצבו בכנסת להילחם על זכותם של התושבים לישון בשקט

ראשי רשויות בעוטף נתב"ג התייצבו בכנסת להילחם על זכותם של התושבים לישון בשקט.ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אין כאן מידתיות ואיזון בין היקף הטיסות לאיכות חיי התושבים, יש רק רצון להרוויח עוד כסף"

נושא חריגות רעש המטוסים נדון בשבוע שעבר בכנסת במהלך דיון נוסף שנערך בוועדת הכלכלה בהצעת חוק הטיס החדש.
בהצעת החוק נכתב שהחוק למניעת מפגעים "לא יחול על רעש מכלי טיס", וכי "לא תוגש תובענה נגד מפעיל אווירי בשל הסגת גבול מטרד לציבור בשל רעש חזק, לפי החוק למניעת מפגעים". ראשי הרשויות בעוטף נתב"ג התנגדו לכך, התייצבו בדיון ודרשו שהסמכות תישאר בחוק למניעת מפגעים.

לדיון התייצבו ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מלווה בחברת המועצה יפעת יפת-מאירוביץ, ראש עיריית חולון, מוטי ששון, ראש מועצת אזור, אריה פכטר, וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר כי "הסעיף הזה בחוק הטיס קובע באופן שרירותי שרעש מטוסים איננו רעש. זה אבסורד. אם מקובלת ההנחה שרעש הוא מטרד, אי אפשר לנטרל את זה רק כי מישהו החליט".

צור קרא לחברי וועדת הכלכלה שלא לאשר את הסעיף בהצעת החוק וביקש להותיר את ההחלטה באשר לרמת הרעש שמהווה מטרד בידי השר להגנת הסביבה ולא בידי משרד התחבורה. צור: "החוק הזה לוקח סמכות שנמצאת בידי השר להגנת הסביבה, ומעביר לידי משרד התחבורה. בבחינת להשאיר את החתול לשמור על השמנת, ולא יהיה מי שיגן על התושבים".

צור הוסיף כי "בדיוק בימים אלו מנהלות הרשויות בעוטף נתב"ג מאבק משפטי על הזכות לישון בשקט, והחוק הזה מנסה לעקוף את בג"צ ולהותיר את התושבים חשופים להחלטות מנהל תורן בנתב"ג".

עוד הוסיף צור, כי בסופו של דבר מדובר בעניין כספי: "ישנה השקעה כספית אדירה בנתב"ג, אלא שברשות שדות התעופה הראו למשרד האוצר שבהינתן היתר טיסות בלילה, הם יוכלו להחזיר לאוצר את ההשקעה. לצערנו, אין כאן מידתיות ואיזון בין היקף הטיסות לאיכות חיי התושבים, יש רק רצון להרוויח עוד כסף".

"אי אפשר למנוע מתושבי גוש דן לישון בלילה, כמו כל אדם אחר במדינת ישראל", אמר ראש עיריית חולון, מוטי ששון, "מה אתם רוצים לומר, שרעש מטוסים זה לא רעש? הטיסות הן 'מוזיקה קלאסית' שגם מרגיעה את הילדים? אף אחד לא חושב על הילדים האלה שקמים בבוקר לא מרוכזים. השר לאיכות הסביבה מנהל דיון על הרעש מהמפוחים לאיסוף עלים, אז המטוסים זה לא רעש? לא יקום ולא יהיה כסעיף הזה. למה רוצים להוציא את נושא רעש המטוסים מהחוק למניעת מפגעים?".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה