היריד הצה"לי הגדול חנה בראשל"צ



למעלה מ-600 תלמידי יב' הגיעו להיכל התרבות שבעיר ליום שכלל מפגש עם מפקד חטיבת הצנחנים,

'יום צה"ל' – מסגרת שהחלה לתפוס בשנים האחרונות תאוצה בכל רחבי הארץ - הגיע הפעם לעיר הרביעית באוכלוסייתה בישראל.

תהליך ההכנה לצה"ל הולך ומשתכלל: החל מאינפורמציה רבה ושימושית באינטרנט ועד למפגשים, סיורים והרצאות של מפקדי צה"ל בכל רחבי הארץ. ההכנה המוקדמת היא אינטרס של כולם: בני הנוער מתגייסים לשירות משמעותי יותר ויש להם השפעה על בחירת צביונו, וצה"ל מקבל חיילים עם מוטיבציה גבוהה, המרוצים יותר משיבוצם.

קחו לדוגמה את העיר ראשון לציון, שקיימה השבוע (שני) 'יום צה"ל' משל עצמה. למעלה מ-600 תלמידי יב' הגיעו להיכל התרבות שבעיר ליום שכלל מפגש עם מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ אהרון חליווה, ועם ראש העיר, דב צור. בהמשך היום צפו התלמידים בהצגה "טירונות" המטפלת בסוגיות העולות לקראת הגיוס לצה"ל, ואיך אפשר בלי מיצג חילות ברחבת ההיכל.

את היום פתח מפקד חטיבת הצנחנים ובעבר מפקד בה"ד 1, אל"מ אהרון חליווה, שזכה לתשומת לב רבה מצד בני הנוער והלהיב אותם בדבריו. "לא הגעתי לכאן היום כדי לדבר איתכם על תהליך הגיוס", אמר לצעירים אל"מ חליווה, "באתי לדבר על האופן שבו אני תופס את השירות בצה"ל ואת המשמעות של להיות אזרח במדינת ישראל".

במהלך השיחה עם בני הנוער סיפר אל"מ חליוה על סג"מ אורי בן-אמו ז"ל, ששירת תחתיו לפני כחמש שנים כשהיה מפקד חטיבת אפרים, ונהרג במהלך סיור רגיל בגזרה, לאחר שעצר נהג מונית חשוד שהיה בדרך לביצוע פיגוע התאבדות במרכז הארץ. "אחד מכם באולם הזה חייב אולי את חייו לאורי בן-אמו ז"ל", אמר אל"מ חליווה.

הוא הדגיש שעד שלא יהיה שינוי במצב הביטחוני, הצעירים יצטרכו לקחת אחריות לשמירה על ביטחון המדינה. "עכשיו אתם צריכים לקבל החלטה עם עצמכם", אמר, "עד עכשיו הדור שלפניכם דאג לשלומכם ולכך שתחיו חיים נורמליים, עכשיו הגיע תורכם להגן על המדינה שלנו. יש כאן מרוץ שליחים ובמרוץ הזה כל אחד מאיתנו אחראי לעתידה של המדינה".

"מה זה שירות משמעותי?" שאל חליווה את בני הנוער שבקהל והשיב בעצמו: "שירות משמעותי זה לא בהכרח להיות מפקד צוות בסיירת מטכ"ל וגם לא בהכרח להיות טייס בחיל האוויר. זה בהכרח כל מה שאתה יודע לעשות ויכול לעשות והאופן שבו אתה ממצה את עצמך עם הנתונים הפיזיים והנפשיים שלך". לאחר מכן התפנה מח"ט הצנחנים להשיב על שאלות התלמידים.

ראשל"צ: מקום 8 באחוזי הגיוס לצה"ל

ראש העיר של ראשון לציון, דב צור, הגיע כדי לאחל הצלחה לתלמידי עירו ובחר גם הוא להתייחס לחשיבות השירות הצבאי ולבקש מבני הנוער להשקיע בהכנותיהם לגיוס. "זו פעם ראשונה שאתם מחליטים לתת ולא רק לקבל", אמר להם.

לפי נתוני הגיוס, ראשון לציון נמצאת במקום ה-19 מבחינת אחוז המשרתים בקרבי ובמקום השמיני באחוז גיוס כללי לצה"ל (87%). "אנחנו יכולים להיות גאים בנתונים ואני גאה להוות דוגמה לשאר המדינה", אמר לתלמידים ראש העיר.

בשיחה עם אתר צה"ל סיפר צור על תוכנית עירונית חדשה שקורמת בימים אלה עור וגידים ונוגעת לערך ההתנדבות: "בימים אלה אנחנו שוקדים על הפיכת ערך ההתנדבות לערך עירוני. בין היתר השאיפה היא שהפרויקט יוביל לשיפור נתוני הגיוס".

קרדיט: אמנון דירקטור- אתר דובר צה"ל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה