אירוח תושבים מפונים מאסון הכרמל



מהערב הראשון החל המוקד העירוני לקלוט פניות של מאות תושבים מראשון לציון שביקשו להתגייס ולסייע באירוח משפחות המפונים.

האסון בכרמל: מאות תושבים פנו למוקד העירוני והציעו לארח משפחות מפונים

העיר ראשון לציון מרכינה את ראשה לזכרם של 42 אנשי שירות בתי הסוהר וכוחות הביטחון שנספו באסון השריפה בכרמל.

כבר ביום חמישי לפנות ערב, כאשר התברר גודלו של האסון, פנה ראש העירייה, דב צור, לרשויות המקומיות באזור האסון, ביניהן, חיפה ומועצת חוף הכרמל, והציע סיוע ככל שיידרש.

עוד באותו הערב החל המוקד העירוני לקלוט פניות של מאות תושבים מראשון לציון ומהסביבה שביקשו להתגייס ולסייע באירוח משפחות המפונים.

ממלאת מקום מנהל המוקד העירוני, ניצה אבירם, החלה לרכז רשימות מסודרות במוקד העירוני ויצרה קשר עם המוקד העירוני של עיריית חיפה ומרכז מירב, שטיפל במשפחות המפונים, וציינה כי קיימות משפחות רבות שערוכות ומוכנות לקלוט משפחות.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר כי "השריפה היא אסון לאומי. אנו כולנו אבלים יחד עם משפחות הנספים, מחזקים בימים הללו את הכבאים, אנשי המשטרה וכוחות הביטחון, שפועלים בגבורה למול כוחה האימתני של האש, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנחנו נמשיך להיות בקשר עם הרשויות ונושיט סיוע בכל דבר ועניין שיידרש".

"לצערנו", הוסיף צור, "האירוע הזה ממחיש לנו את הצורך להיות ערוכים ומוכנים כל העת למצבי חירום. אני יכול לבשר, כי אחרי מאבק שנמשך שנים רבות, אושרה לנו על ידי משרד הפנים רכישה של מנוף לחילוץ במקרה של שריפה בבניינים רבי קומות. המנוף נרכש ותוך מספר חודשים יגיע לארץ".
צור שלח תנחומים לגילה רביב, עובדת סוציאלית מלשכת הרווחה מזרח, ששכלה את אחותה באסון, ענבל אמויאל, ולענבר אבן חן, העובדת בחברה לביטחון וסדר ציבורי, ששכלה את אחותה, טופז אבן חן. "אין מילים לנחם אתכן", אמר צור, "רק דעו שליבנו ותפילותינו איתכן ועם בני משפחותיכן. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה