ראש העיר קפץ לביקור בגימנסיה



ראש עיריית ראשון לציון נפגש עם תלמידי הגימנסיה הריאלית ושוחח איתם על ציונות, שירות בצה"ל, אלכוהול ותרבות....

ראש עיריית ראשון לציון, מר דב צור נפגש עם תלמידי הגימנסיה הריאלית ושוחח איתם על ציונות, שירות בצה"ל, אלכוהול ותרבות בשבוע שעבר ביקר ראש העירייה, דב צור, בגימנסיה הריאלית, נפגש עם תלמידי י"ב 2 ושוחח עימם על ציונות, שירות משמעותי בצה"ל, שתיית אלכוהול ושעות הפנאי.

בסוגיית השירות המשמעותי בצה"ל, שוחח צור עם התלמידים על השתמטות, על שירות קרבי ושירות משמעותי. צור ציין, כי השירות בצה"ל אינו רק חובה חברתית, אלא משימה אישית. "אני בן לניצול שואה. אבי היה בן 17, בערך בגילכם, כשעלה לארץ לבדו. הוא איבד את כל משפחתו. זיכרון השואה הראשון שלי, הוא אבי מקשיב לתכנית שהייתה משודרת ברדיו 'המדור לחיפוש קרובים'. דמיינו רגע שכל עולמכם נמחק. האנשים הללו, שהגיעו לארץ, ביקשו להקים בית בטוח. אז בית יש לנו, אבל הוא עדיין לא בטוח. מבחינתי, הסיבה לשרת בצבא היא אפילו אגואיסטית – אני צריך להגן על המשפחה שלי. כשם שזה חובה לאומית ומוסרית, זה גם אינטרס אישי".

צור שוחח עם התלמידים על הרגלי שתיית האלכוהול בקרב צעירים, ושמע מהם כי החוק העירוני האוסר מכירת אלכוהול מהשעה 21:00, מפריע לצעירים לרכוש אלכוהול, ולטענתם, עלול לגרום לבריחת צעירים מן העיר.

צור השיב כי לאחר מקרה רצח שאירע בעיר, שנגרם בשל שתיית אלכוהול מוגזמת, החליט להגביל את מכירת האלכוהול בפיצוציות ובתי ממכר מזון ולגרום לכך שהאלכוהול לא יהיה כל כך זמין בשעות הקטנות של הלילה. צור: "מי ששותה במקומות המיועדים לכך ובמידה, לא נפגע, מי שמחפש אלכוהול באמצע הלילה, יתקשה לעשות זאת ואני מוכן לספוג את זה שזה צעד לא פופולארי, אם זה מסייע לנו במאבק באלימות".

צור גם שאל את התלמידים על אופן הבילוי שלהם בעיר ואילו מקומות בילוי היו רוצים לראות בעיר. צור: "אנו מתחילים בימים אלו בשדרוג של מתחם הבילויים באזור התעשייה הישן, אנו מקימים מתחם נוער, אנו משקיעים באירועי תרבות לנוער, ואנו מאוד רוצים לשמוע מה אתם הייתם רוצים שיהיה בעיר". התלמידים ציינו שמות של מספר מועדונים בתל-אביב, וצור הבטיח לבדוק את העניין באופן אישי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה