פגעי מזג האוויר בראשון לציון



הסופה גרמה לנזק רב בחוף הים של ראשון לציון ולקריסת עמודי חשמל, רמזורים ותמרורים רבים ברחבי העיר.

הסופה גרמה לנזק רב בחוף הים ולקריסת עמודי חשמל, רמזורים ותמרורים רבים ברחבי ראשון לציון מליל שישי החל המוקד העירוני לקבל דיווחים על נזקי הסופה. במהלך סוף השבוע ועד ליום שני בצהריים התקבלו למעלה מ-1,100 פניות במוקד העירוני על קריסת רמזורים, תמרורים, עצים והצפות בתים, מוסדות חינוך וכבישים. בסיכום ראשוני עולה כי  20 רמזורים קרסו לגמרי ול-20 רמזורים נוספים נגרם נזק רב. 5 עמודי חשמל קרסו וגרמו להפסקות חשמל מקומיות.  120 עצים קרסו וגרמו נזק למכוניות חונות ועמודי תאורה ואף הובילו לחסימת כבישים, וב-20 בתים ומספר מועט של מוסדות חינוך דווח על הצפות.

חוף הים של ראשון לציון : הגלים הגבוהים גרמו לנזק רב, בעיקר למתקנים בקו החוף,

בתחום הכבישים, בלילה שבין ראשון לשני קרסה תעלה, המשמשת מעבר של תשתיות, בשדרות היובל, וגרמה לסגירת כמה נתיבים בכביש. הבור תוקן והכביש נפתח לתנועה לאחר מספר שעות.

הנזק העיקרי נגרם בחוף הים. אלי שוורצברג, מנהל אגף חופים ואגמים, אמר כי גובה הגלים התנשא עד ל-10 מטרים, תופעה שלא נראתה בחופי הארץ מזה עשרות שנים. הגלים הגבוהים גרמו לנזק רב, בעיקר למתקנים בקו החוף, תחנות הצלה, שבילי בטון, סככות צל, תשתיות מים חשמל וכריזה, מתקני משחק ועוד. בבתי העסק שנמצאים על החוף נתלשו משטחי עץ ממקומם, קרסו קירות, ויטרינות ועוד. שוורצברג אומר כי היקף הנזק יתברר רק בתום הסופה, אך מעריך בשלב זה כי האומדן עומד על 1.5 מיליון ₪.

מנכ"ל תאגיד המים "מניב", דני לב, אומר על ההצפות, כי "בסך הכל עבודות ההכנה שלנו וניקוי הקולטנים מבעוד מועד הצליחו ולא נרשמו הצפות משמעותיות. היו מספר הצפות שנבעו מכך שבשל הרוחות החזקות אשר סחפו איתן עלים, ענפים ולכלוך, נסתמו הקולטנים שנוקו. העובדים שהגיעו לשטח פינו אל העלים שהפריעו לזרימת המים בקולטנים וטיפלו בהצפות".

מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, אמר כי "העירייה נערכה מבעוד מועד לסופה. תגברנו את המוקד העירוני, שקלט מאות פניות במהלך הימים האחרונים, תגברנו את צוות הגינון, שהוזעק לכל עץ או ענף שקרסו, ותגברנו את מינהל שפ"ע (שיפור פני העיר), האמון על מוסדות ציבור, תחום הדרך והחשמל, שאנשיו הוזעקו לטפל בכל רמזור שנפל ובכל דרך שנחסמה. עובדי התפעול של חברת "מניב" עבדו רצוף במשך כל שעות הערב והלילה וסייעו בטיפול בהצפות במתחם טיב טעם, ובמקרים של הצפות מקומיות.

גם פקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי נדרשו למשימה והוזעקו לכל אירוע ואירוע. כולם פעלו מסביב לשעון, כמעט ללא הפסקה מליל שישי, ונרטבו עד לשד עצמותיהם, על מנת לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בשגרת החיים בעיר במהלך הסופה".  גונן מוסיף כי בימים הקרובים יעריכו בעירייה את היקף הנזק ויחלו בביצוע התיקונים הנדרשים.

עוד ציין גונן, כי מדיווחים בכלי התקשורת אודות נזקי הסופה בערים אחרות, נראה כי ראשון לציון יצאה מהסופה בנזקים קלים יחסית, וזאת הודות להיערכות המקדימה ולפעילות האינטנסיבית של עובדי העירייה בעת הסופה.

המנכ"ל הודה לכל העובדים שלקחו חלק במאמץ, על שעבדו בשיתוף פעולה, בתנאי מזג אויר קשים מאוד, במסירות ובמקצועיות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה