תקציב מוגדל לחינוך, נוער ותרבות



התקציב לשנת 2011 עומד על מיליארד ו-292 מיליון ש"ח, המהווים גידול של 57 מיליון שקלים לעומת שנת 2010.

הגידול בחינוך: ההשקעה פר תלמיד גדלה מ-1,600 ש"ח ל-3,075 ש"ח בשלוש שנים .בשבוע הבא תובא למועצת העיר הצעת התקציב לשנת 2011. בתדרוך שערך ראש העירייה השבוע, הסביר צור את עיקרי הדגשים בתקציב.

התקציב לשנת 2011 עומד על מיליארד ו-292 מיליון ש"ח, המהווים גידול של 57 מיליון שקלים לעומת שנת 2010. בשנת 2011 תימשך מדיניות הגדלת ההשקעה בחינוך. צור: "משנת 2008 הגדלנו את ההשקעה העירונית בחינוך ב-35 מיליון שקלים. לפני שנבחרתי עמדה ההשקעה בכל תלמיד על 1,600 שקלים, והבטחתי להגדילה ב-50% ל-2,400 שקלים. היום אנו עומדים על השקעה של 3,075 שקלים בכל תלמיד, כלומר, הגדלנו כמעט פי שניים את ההשקעה בכל תלמיד בעיר ואף מעבר למה שדיברנו".

צור הסביר כי עיקר התקציבים מושקעים בשעות הוראה נוספות ותכניות תגבור ותכניות עידוד למצטיינים. צור: "בשנה שעברה ערכנו ניסוי עם תלמידים שנכשלו בבחינות הבגרות, הניסוי זכה לתוצאות מצוינות והכפלנו אותו פי 4. אנו מתגברים מאוד את הנגישות של ילדים לאבחונים לאיתור לקויות למידה. מדובר באבחונים שעולים לא מעט כסף ואנו מתכוונים לערוך אותם במחיר סמלי, מתוך הבנה שככל שאתה מגלה את הלקות מוקדם יותר, כך ניתן למנוע מהילד עוגמת נפש רבה ולסייע לו להצליח. אנו מוסיפים מורים לכיתות ב-8 בתי ספר יסודיים, כך שבכל כיתה יהיו שני מורים, ועוד תכניות נוספות שמיועדות להעניק לילדינו את כל הכלים להצליח".

בתחום מוסדות החינוך, ציין צור כי נבחר אדריכל להקמה מחדש של הגימנסיה הריאלית, ואדריכל להקמה מחדש של ביה"ס רמז. במהלך השנה נבנו 3 אולמות ספורט חדשים ו-3 נוספים בשלבי תכנון או ביצוע ומתוכננת השקעה של כ-40 מיליון שקלים גם השנה, בשיפוץ מוסדות חינוך.

בתחום הניקיון ואיכות הסביבה, אמר צור, בשנה שעברה הכפלנו את תדירות הניקיון ברחובות והגברנו את האכיפה. בשנת 2011 נמשיך במגמה זו וכן נבצע רכישה של פחי אשפה טמוני קרקע, שיחליפו את ה"צפרדעים" בשכונות העיר. עוד הוסיף צור, כי בתחום הרחבת השטחים הירוקים והגינון צפוי שינוי דרמטי, תתבצע השקעה של 67 מליון שקלים בהקמה של פארק חדש של 50 דונם במרכז העיר, גינון ברחבי העיר, טיפול במתקני משחק, הקמת 10 מזרקות בחלקים הותיקים של העיר, שדרוג והקמה של גינות ציבוריות ועוד.

בתחום הנוער, ציין צור, "זוהי בבת עינינו. תקציב פעילויות הנוער בשנת 2008 עמד על 4.9 מיליון ש"ח ובשנת 2011 יעמוד על 7.4 מיליון ש"ח, כלומר, גידול של 50%". "בצד הגידול בתקציב השוטף", הוסיף צור, "הקמנו 2 מרכזי נוער חדשים, ומתוכננת הקמת מתחם נוער ענק, שיכלול סקייטפארק ואטרקציות אחרות לנוער, וכן הקמת כעשרה מרכזי נוער נוספים בכל רחבי העיר".  
בתחום המלחמה באלימות, אמר צור כי בשנת 2011 תפעיל העירייה באופן מלא את "תכנית עיר ללא אלימות" בהיקף של 5.2 מליון ש"ח, מתוכם 1.3 מיליון ש"ח הינם מתקציב המשרד לביטחון פנים. "במהלך השנה הוקם מערך עירוני מקיף, הכולל את כל המערכות העירוניות: חינוך – פורמלי ובלתי פורמלי, רווחה, גורמי אכיפה ועוד. אלה פועלות יחד, בשפה אחידה ובקשר הדוק למיגור האלימות על כל ביטוייה בעיר. בימים אלו מוקם פרויקט שליטה ובקרה בעלות של 26 מיליון שקלים - בסיום התהליך יותקנו כ-1000 מצלמות ברחבי העיר שישמשו לביטחון, שליטה ובקרה של גורמי העירייה וגורמי הביטחון בעיר.

בתחום התרבות, ראש העירייה עוד מסרב לפרט, אבל מבטיח קפיצת מדרגה של ממש באירועי התרבות בעיר. "הכוונה היא לייצר מצב שבעיר מתקיימים כל הזמן אירועי תרבות ברמה גבוהה". זאת בנוסף לאזור התעשייה הישן שיעבור שיפוץ דרמטי בהשקעה של 25 מיליון שקלים ויהפוך לרובע בילויים, שלדברי צור: "אנו מקווים שישנה את מפת הבילויים באזור".
צור: "בסך הכל אנו מעניקים יותר לתושבי העיר. כל זה נעשה תוך הפחתת הארנונה בשני אחוזים נוספים, שמשמעותם כ-7 מיליון שקלים. זה מתאפשר משום שלאט-לאט הארנונה מעסקים עולה וזה מאפשר לנו להשקיע יותר בשירותים העירוניים לתושב".

על התייעלות בעבודת העירייה אמר צור, כי הצלחנו להוריד את אחוז הוצאות השכר בתקציב משום שיש גידול בהכנסות לצד משמעת תקציבית, וציין עוד כי העירייה נהנית מעודף יחסית גדול משנים קודמות, ונראה שגם את שנת 2010 נסיים בעודף.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה