נערכים לחירום: תרגיל מגן ראשון



ביום שלישי השבוע נערך תרגיל מוכנות לחירום באזור שיכוני המזרח "מגן ראשון", אשר בדק את היערכות העירייה למצבי חירום.

העירייה ערכה תרגיל רחב היקף ותרגלה את מערך החירום החדש. ביום שלישי השבוע נערך תרגיל מוכנות לחירום באזור שיכוני המזרח "מגן ראשון", אשר בדק את היערכות העירייה למצבי חירום, בדגש על נפילת טילים בעיר ופגיעה בנפש וברכוש. בתרגיל השתתפו פיקוד העורף וכוחות הצלה, כיבוי ומשטרה. ראש העירייה, דב צור, אמר כי "אם יש משהו שאנו למדים מאירועי השבועות האחרונים, זה שעלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, בין אם זה איתני הטבע ובין אם מעשה ידי אדם. לצערנו, גם מציאות של נפילת טילים באזור המרכז איננה דמיונית, ועלינו להתכונן אליה היטב".

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון, סורין גנות, אמר כי "בשנתיים האחרונות מובילה העירייה יחד עם החברה לביטחון, שינוי כולל בהיערכות העירייה לחירום. מטרת התרגיל היא לבדוק הלכה למעשה את היכולת של ההיערכות החדשה לתת מענה מיטבי ויעיל לתושבי העיר".

מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני: "בעקבות תרגיל ארצי שנערך, הבנו שההיערכות הקיימת לא נותנת מענה מיטבי ולתת שירותים לתושבי העיר בזמן חירום. המערכת העירונית הייתה מסורבלת והקשתה על ראש העירייה לקבל החלטות מושכלות בשעת חירום. החלטנו לייעל את המערכת ולחלק את העיר לשישה רובעים. לכל רובע מונה מנהל רובע ומטה ייעודי, שמכיר את האזור, את המתקנים ברובע ואת התושבים. כך שבשעת חירום, המערכת העירונית תתפקד כמו מערכת צבאית –כל מנהל רובע יוכל לשלוט במצב, לנהל את הרובע ולדווח לראש העירייה, וכך תתקבל תמונה מלאה של כל העיר". "למעשה", מסביר נחמני, "הוספנו היערכות מקומית להיערכות המרכזית של העירייה, שתיתן לנו מוטת שליטה טובה יותר ותעניק שירות טוב יותר לאזרחים".

נחמני מציין כי במהלך השנתיים האחרונות פעלו להקים את המערך החדש, שמורכב מקציני צבא בכירים או אנשים בעלי יכולת ניהול מוכחת. מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, זימן אליו את ארגון "צוות" של גמלאי צה"ל וביקש לגייס מתנדבים מקרבם, חברי הארגון נעתרו לבקשה וצורפו גם הם למערך.

התרגיל שהתקיים השבוע הינו תרגיל ראשון שבדק את ההיערכות החדשה ומתרגל את רובע דרום-מזרח, שבראשו הוצב אמיר סולרסקי, מנהל רשות הספורט בחברה העירונית בימות שגרה. התרגיל כלל תרחיש שבו טיל נופל בשיכון וגורם לנפגעים ולהרס רב. כוחות רבים של פיקוד העורף, משטרה, הצלה וכיבוי אש הוזעקו למקום. על מנת לדמות את ההרס הרב, הוצבו הריסות בניין בשטח שמול מגדלי העיר ובובות הוסתרו מתחת להריסות כמי שממתינות לחילוץ.

את ההיערכות החדשה ואת התרגיל הוביל אדי נרומברג, מנהל אגף החירום בחברה לביטחון. בסיומו של התרגיל אמר נחמני כי "תרגיל טוב הוא תרגיל שמפיקים ממנו לקחים, ובהחלט הפקנו לקחים רבים. אנו נמשיך להתכונן ולתרגל עצמנו למצב של חירום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה