שטחים לטובת פארק ולהרחבת חוף הים



הישג תקדימי לתושבי ראשון לציון:משרד הביטחון יעביר שטחים לטובת פארק ולהרחבת חוף הים.

בתום משא ומתן של כשנה, מתגבש הסכם בין עיריית למשרד הביטחון, במסגרתו יעביר משרד הביטחון שטחים שבשליטתו לידי עיריית ראשון לציון ולרווחת הציבור. המהלך החל כאשר ראש העירייה, דב צור, פנה לשר הביטחון לפני כשנה וביקש ממנו לוותר על חלק מהחוף בשימוש הבסיס הצבאי מטווח 24 ולהרחיב את רצועת  החוף לתושבי העיר.

צור הסביר, כי  "לעיר ראשון לציון רצועת חוף של כ-7 ק"מ, אך 800 מטרים בלבד הם לשימוש הציבור וכל השאר הם לשימוש הצבא. חוף הים הוא משאב טבע ששייך לכל אזרחי ישראל וצריך לבחון, חזור ובחון, שתפיסת הצבא את השטח היא הכרחית". צור גם הדגיש, כי השטח ישמש אך ורק לטובת הציבור הרחב, "אין כאן היבט נדל"ני, אין לי עניין לבנות רבי-קומות, אלא להעניק איכות חיים לתושבי העיר, שזו רצועת החוף שלהם". צור אף הבהיר כי יהיה מוכן לשאת בעלויות פינוי השטח וניקויו, למרות שזהו תפקידו של משרד הביטחון, על מנת לקדם את פינוי החוף.

בנוסף, ביקש ראש העיר לפנות שטח של 50 דונם משטח מחנה צריפין לבניית פארק במזרח העיר. "אנו רוצים להקים פארק עבור תושבי מזרח העיר ומבקשים להעביר לידינו את השטח לפני הפינוי הצפוי של מחנה צריפין ב-2013". לאחר משא ומתן ממושך, הסכים משרד הביטחון להעביר שטח של 42 דונם ממחנה צריפין, לטובת פארק עירוני במזרח העיר, ורצועת חוף של 150 מ' משטח הבסיס הצבאי, להארכת רצועת החוף לרחצה. העירייה תישא בעלויות פינוי השטחים. מועצת העיר אישרה השבוע את עיקרי ההסכם והוא צפוי להיחתם בשבועות הקרובים.

ראש העירייה, דב צור: "זהו הישג חסר תקדים, ואני שמח שהצלחנו לשכנע את משרד הביטחון וצה"ל להעביר לידינו שטחים בהיקף של כ-60 דונם, שישמשו כולם לרווחת תושבי ראשון לציון".

צור הדגיש כי הפארק נמצא כעת בשלבי תכנון, וכי ל-42 הדונמים שיועברו יתווספו 8 דונמים של קרקע בבעלות מנהל מקרקעי ישראל, "אנו מתכננים פארק בסטנדרטים של הפארקים האיכותיים ביותר במערב העיר, בהשקעה של כ-20 מיליון שקלים, שיהווה אטרקציה לכל תושבי העיר והאזור".

אשר לחוף הים, ההכנות לפתיחתו יארכו מספר חודשים, משום שעל העירייה לנקות את השטח הצבאי ולהכשירו לשימוש הציבור. עלות סילוק הנפלים והכשרת השטח מוערכת בכ-9 מיליון ₪. צור: "אני שמח שמשרד הביטחון הבין שמשאב טבע כגון חוף הים, הוא משאב ציבורי ועליו להיות פתוח לשימוש הציבור הרחב. כולי תקווה שבעתיד יועברו אלינו שטחים נוספים מרצועת החוף המדהימה".  
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה