מה עושים עם התקציב העירוני



גידול תקציבי החינוך, איכות הסביבה, בבניית מרכזי תרבות , תוכניות למלחמה באלימות, פחי אשפה תת קרקעיים ועוד...

תקציב תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2011 יעמוד על 1.292 מיליארד שקל, סכום הגדול ב-57 מיליון שקל לעומת תקציב 2010.

במסיבת עיתונאים שנערכה בעיריית ראשון לציון הסביר ראש העירייה, דב צור, את מדיניות ההשקעה התקציבית בראשה לדבריו גידול תקציבי החינוך, איכות הסביבה והתרבות. לפי צור, עיקר התקציב יושקע בחינוך ובנוער, בתוכניות למלחמה באלימות והשקעה בבניית מרכזי תרבות חדשים בעיר.

הגידול בתקציבי החינוך מוערך על ידי העירייה בקרוב ל~50 אחוז. לדברי צור, "משנת 2008 הגדלנו את ההשקעה העירונית בחינוך ב-35 מיליון שקל. לפני שנבחרתי עמדה ההשקעה בכל תלמיד על 1,600 שקל. היום אנו עומדים על השקעה של 3,075 שקל בכל תלמיד.

"התקציב שיושקע בנוער יעמוד על 7.4 מיליון שקל לעומת תקציב 2008 שעמד על 4.9 מיליון שקל. "בצד הגידול בתקציב השוטף", הוסיף צור, "הקמנו שני מרכזי נוער חדשים ומתוכננת הקמת מתחם נוער ענק, שיכלול סקייטפארק ואטרקציות אחרות לנוער, וכן הקמת כעשרה מרכזי נוער נוספים בכל רחבי העיר". 

צור אמר, כי תחום שיפוץ מוסדות החינוך יקבל גם השנה תקציב לא קטן בסך 40 מיליון שקל, שיושקעו בהקמת גימנסיה ריאלית חדשה, הקמה וחידוש של בית הספר רמז בעיר והקמה של שלושה אולמות ספורט חדשים, נוסף על השלושה שנבנו השנה.

המטרה: למגר את האלימות

לגבי תקציב איכות הסביבה, הודיע צור כי בשנה החולפת הושם דגם באכיפה וניקיון רחובות העיר, וכי גם התקציב לשנה החדשה משקף מגמה זו. השקעה תקציבית של 67 מיליון שקל תינתן להמרת פחי האשפה "צפרדעים" בפחים תת-קרקעיים, וכן יוקם פארק חדש במרכז העיר שגודלו כחמישים דונם, יוקמו כעשר מזרקות חדשות בשכונות הוותיקות, הרחבת הגנים והשטחים הציבוריים ועוד.

גם למלחמה באלימות ניתן דגש תקציבי של 5.2 מיליון שקל, מתוכם 1.3 מיליון שקל מתקציב המשרד לביטחון פנים. בתכנון הפעלת התוכנית "עיר ללא אלימות" באופן מלא כבר בשנה הקרובה.

כחלק מהתוכנית יושקעו המשאבים בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, רווחה וגורמי אכיפה שונים למיגור תופעות האלימות, ביניהם פרויקט רישות העיר בכאלף מצלמות אבטחה ובקרה של המוקד העירוני וגורמי הביטחון.

השקעה כספית תינתן גם לשיפוץ אזור התעשייה הישן בעיר והפיכתו לאזור בילוי תוסס, בהשקעה של 25 מיליון שקל. צור סיכם ואמר: "בסך הכל אנו מעניקים יותר לתושבי העיר וכל זה נעשה תוך הפחתת הארנונה בשני אחוזים נוספים". צור ציין עוד כי העירייה נהנית מעודף יחסית גדול משנים קודמות, "ונראה שגם את שנת 2010 נסיים בעודף".

קרדיט: שירה זילברמן "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה