הגימנסיה הריאלית "הדור הבא"



עיריית ראשון לציון בחרה באליקים אדריכלים לתכנון מחדש של הגימנסיה הריאלית בעיר.

 

 

עיריית ראשון לציון בחרה באליקים אדריכלים לתכנון מחדש של הגימנסיה הריאלית בעיר. הגימנסיה הריאלית היא בית הספר התיכון הראשון בראשון לציון ואחד ממוסדות הלימוד המוכרים והוותיקים בישראל. בית הספר, שנקרא על שם מנהלו הראשון אליעזר קררי, הוקם בסוף שנות השלושים בדירת שלושה חדרים ברחוב הרצל בעיר. בהמשך הוא הועבר למבנה גדול יותר בשכונת אברמוביץ', ומראשית שנות החמישים ועד היום הוא שוכן במבנה הקבע שלו במרכז העיר.
 
ראש העירייה, דב צור, בוגר הגימנסיה בעצמו, החליט לאחרונה לחדש את הגימנסיה במתחם הקיים. העירייה יזמה תחרות אדריכלים, שהציעו הצעות לתכנון מבנה בית הספר החדש. וועדת היגוי בראשות צור ובהשתתפות נציגי התלמידים, ההנהלה, אגודת ידידי הגימנסיה ונציגי מנהל החינוך בעירייה בחרו את העיצוב המנצח.  התכנית האדריכלית של הגימנסיה הריאלית בראשון לציון, שזכתה בתחרות בין משרדי אדריכלים בישראל, מציעה קונספט ייחודי וחדשני לבית הספר. לא עוד קופסאות מרובעות ואפרוריות, אלא  מבנה ייחודי ומתקדם, המותאם לעקרונות החינוך של המאה ה – 21 ובמקביל, משמר את המבנה הייחודי של הגימנסיה.

ביה"ס החדש יכלול 42 כיתות, ב – 12,000 מ"ר בנוי שיתפרסו על 12 דונם. למרות זאת, 70% משטחי המגרש והבניין יהיו ירוקים. בימים אלה מוקם צוות היגוי עירוני לתכנון תחילת העבודות.
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר, כי הכוונה היא להקים מוסד חינוכי חדשני ותקדם שישרת את צורכי בית הספר היום ובעתיד. יחד עם זאת חשוב לנו לשמר את פיסת ההיסטוריה שהגימנסיה מייצגת עבור העיר. על כן, מסביר צור, כחלק מהתכנון, ביקשנו לשמר את המבנה ההיסטורי על מנת להשאיר במתחם מעט מן הארומה הישנה שלו".

צדיק אליקים, אדריכל התכנית, אמר כי: "תכנון בית הספר הראלי החדש מאתגר מאד. הצלחנו ליצור בית ספר חדשני עם ערכים אדריכליים מובילים המשולב בצורה מושלמת עם הסביבה העירונית הקיימת של העיר. בית הספר מסמן את הדור הבא של אדריכלות בתי ספר בארץ, מקום בו התלמיד והמורה במרכז ובית הספר משמש כסמל עירוני, מקום שהעיר יכולה להתגאות בו - מבנה של הציבור בשביל הציבור".


 במסגרת התכנית האדריכלית הושם דגש על האלמנטים הבאים: התלמיד במרכז, המורה וסביבת העבודה שלו, חינוך ירוק, צמצום נקודות החיכוך בין שכבות הגיל השונות, שילוב ביה"ס עם הסביבה ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות.           

שילוב ביה"ס עם הסביבה:    

ביה"ס, כפי שהוא בנוי היום, חוסם את אחד הרחובות החשובים במרקם העירוני של האזור הותיק של העיר - רח' סמילצ'נסקי.

על פי תכנון ביה"ס החדש, רחוב סמילנצ'נסקי ייפתח לרווחת הדיירים ברחוב.      

בביה"ס ישומר המבנה שתוכנן על ידי אבא אלחנני וישמש כבית מורשת ביה"ס שיציג תיעוד של 70 שנות קיומו. אל המבנה הזה תהיה גישה גם לציבור הרחב, ישירות מן הרחוב.  

יפתח למעבר חופשי של הציבור הציר הירוק העובר מצפון לדרום בעיר בסמוך לבית הספר.

טכנולוגיות מתקדמות:

כל כיתה תאובזר בציוד בסיס שיאפשר הוראה באמצעות מחשבים.

כל שולחן יהיה למעשה עמדת מחשב אישית, עם נקודות חשמל מתאימות.

לוח ההוראה יהיה דיגיטלי. כל מה שייכתב בו ישלח לתלמידים במייל.     

סוף עידן הגירים.

המורה במרכז:

חדרי מורים – בבית הספר 3 מבני כיתות מרכזיים. בכל מבנה יהיה חדר מורים נפרד.

מקלחות – בניסיון לסייע למורים לצלוח ימי לימודים ארוכים, יועמדו לרשותם מלתחות מפוארות.

חינוך ירוק:

כל הגגות ישמשו כחצרות פעילות ירוקות.

על הגג הגבוה ביותר יוצבו קולטים פוט-ווולטאים להפקת חשמל.

כל המים ינוקזו לתעלה דקורטיבית שתישפך אל בריכה מלאכותית קטנה, ויועברו משם לשימוש חוזר.

בחניות המורים יותקנו שקעים לטעינת מכוניות חשמליות.

צמצום נקודות החיכוך בין שכבות הגיל השונות:

בבית הספר ילמדו תלמידים בכיתה ז' ועוד יב'. על מנת למנוע חיכוך רב ביניהם, שמייצר ביניהם מתחים רבים, תוכנן ביה"ס לפי חלוקה דו גילאית.

לכל שכבה דו גילאית תהיה חצר נפרדת  + חצר גדולה משותפת לכולם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה