למעלה מ-180 קולטנים נגנבו



בתוך חודשיים: למעלה מ-180 קולטנים נגנבו .בעירייה מודאגים מהתגברות התופעה המותירה בורות פעורים ברחבי העיר.

ראשון לציון: לאחרונה חלה עלייה מסוכנת בגניבת הקולטנים. הקולטן הוא מכסה בור הביוב, העשוי מברזל, אשר מהווה מוקד משיכה כלכלי לגנבי הברזל והמתכות למיניהם.  לפי נתוני חברת "מניב"  מ-01.11.10 עד לשבוע זה, נגנבו ברחבי העיר למעלה מ-180 קולטנים. הנתון מדאיג מכיוון שקולטן שנגנב מותיר אחריו בור עמוק בעומק של עד מטר, וכל נפילה אליו מהווה סכנת חיים. רבים מהקולטנים אף מונחים בכבישים, ובעירייה מודאגים מכך שרכבים יעלו על בור פעור ותיגרם תאונה.

גנבי המכסים לא בוחלים בשום אמצעי, אומרים ב"מניב", הם משתמשים בפטישים כבדים או רתכות, שוברים את החיבורים של המכסים (ריתוכים), מעמיסים את המכסים שמשקלם 80 -  70 ק"ג ומוכרים אותם לסוחרי מתכות.

חברת "מניב" הגישה מספר תלונות בנושא למשטרה ופקחי החברה לביטחון פועלים רבות למגר תופעה זו. בחודש אוגוסט הצליחו פקחי החברה לביטחון לתפוס גנב קולטנים, לאחר שעובד עירייה זיהה את הגניבה ודיווח על כך למוקד.

בעירייה קוראים לציבור להיות ערים לתופעה. מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן: "מדובר בתופעה מסוכנת ואנו זקוקים לעזרת הציבור במיגורה. היחידים שמוסמכים לטפל בקולטנים ובמכסים הם אנשי "מניב" והם עובדים במדים וברכב מסומן. אם אתם מבחינים בגורם אשר לא לובש מדים של חברת "מניב" ו/או לא עם רכב של חברת "מניב" אנא התקשרו ודווחו מיידית למוקד העירוני 106".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה