עוד קניון בדרום העיר



התוכנית מתייחסת למתחם סמוך לתחנת רכבת ראשונים ושאמור לכלול קניון בשטח של כ-12,500 מ"ר ומגדל משרדים בשטח של 24,285 מ"ר.

דוד עזריאלי מקבל אור ירוק בראשון-לציון: ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז דחתה את מרבית ההתנגדויות שהוגשו לתוכניתה של קבוצת עזריאלי להקמת קניון ומגדל משרדים בצומת ראשונים ואישרה את התוכנית למתן תוקף.

התוכנית של קבוצת עזריאלי מתייחסת למתחם סמוך לתחנת רכבת ראשונים, בגבול הדרומי של ראשון-לציון עם נס-ציונה, ושאמור לכלול קניון בשטח של כ-12,500 מ"ר ומגדל משרדים בשטח של 24,285 מ"ר. כפי שנחשף ב"גלובס" ב-2008, הקבוצה רכשה את הקרקע מידי היזם גדעון ביקל תמורת 25-30 מיליון דולר.

במצגת למשקיעים, שנערכה בחודש שעבר, ציינה הקבוצה כי העלות המשוערת להשלמת הפרויקט היא 400-430 מיליון שקל. לתוכנית הוגשו 6 התנגדויות, כולל של בעלי עסקים מראשון-לציון ומנס-ציונה, בייצוגה של עו"ד נעמי וייל, וכן של מהנדס העיר נס-ציונה, חבר מועצה מראשון-לציון ושל רכבת ישראל.

בעלי העסקים הציגו 21 סעיפים להתנגדותם. בין היתר הם טענו כי התוכנית לא עולה בקנה אחד עם תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 35), ושהיא תביא ליצירת מרכז מסחרי רב-ממדים בשולי העיר, שייפגע בבעלי עסקים קיימים במרכז ראשון-לציון ובנס-ציונה, ושהיא מנוגדת למדיניות המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שממליצה לצמצם את המסחר בשולי הערים ובאזורים כפריים. ועדת ההתנגדויות החליטה לדחות את מרבית הטענות.

לא בשולי העיר

את התוכנית ליוו קבוצת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר, שערכה את בדיקת הפוטנציאל הכלכלי של הפרויקט, אדריכל אמיר מן ממשרד מן-שנער, שביצע את התכנון, ויועץ התנועה דני פוקס.

בנוסף, נקבע כי התוכנית אינה מנוגדת למדיניות המועצה הארצית, היות שלא מדובר בשולי העיר או במרחב הכפרי, אלא בכניסה הראשית לעיר ובחלק בלתי נפרד מהרחוב הראשי.

עוד נקבע כי התוכנית אינה פוגעת בפעילות המסחרית בתוך הערים המדוברות, משום שהמרחק מהקניון המתוכנן למרכזי הערים הוא גדול מדי להולכי רגל.

קרדיט: מיכל מרגלית  "גלובס"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה