ראשון לציון משדרגת את מעברי החצייה



ראשון לציון משדרגת את מעברי החצייה ליד בית ספר חביב למען שמירה על בטיחות הילדים

בשבועות האחרונים החלה עיריית ראשון לציון במהלך נרחב לשדרוג תשתית סימון מעברי החצייה ותמרור הכבישים בסביבת בית הספר "חביב" בעיר, במטרה לשמור על ביטחון הילדים החוצים. במסגרת המהלך, סומנו מעברי החצייה המשמשים את ילדי בית הספר במדבקות מתקדמות לסימון כבישים של התאגיד האמריקני 3M, במקום בצבע הפשוט בו השתמשו עד כה. מדבקות אלו מהוות תחליף חדשני לצבע הפשוט והן בעלות נראות גבוהה במיוחד ביום ובלילה, עמידות לאורך זמן וכמו כן מונעות החלקה של הולכי רגל ורכבים דו גלגליים.
 
בנוסף למדבקות אלו הוצבו לפני מעברי החצייה בצומת גם תמרורים בולטים במיוחד המורים לנהגים המתקרבים לצומת להאט ולשים לב לילדים החוצים מבעוד מועד. תמרורים אלו עשויים ממחזיר האור בדרגה הגבוהה ביותר ובעל העמידות הגבוהה ביותר הקיימת כיום בעולם.
 
בסביבת בית הספר חביב בראשון לציון, בעיית הבטיחות חמורה במיוחד: מדי יום חוצים תלמידי בית הספר את מעבר החצייה ברחוב אחד העם, אולם בשל התנאים הגיאוגרפיים בצומת זה, נהגים המגיעים מרחוב יהודה לייב פינסקר מתקשים להבחין מבעוד מועד בילדים החוצים את הכביש. זאת גם בשעות בהן פועלות במקום משמרות הזהב של בית הספר. על מנת לשפר את הבטיחות באזור בית הספר, חברה עיריית ראשון לציון לחברת 3M, בעלת הפתרונות המתקדמים ביותר לבטיחות בדרכים לסימון כבישים ולהחזר אור של שילוט ותמרור. השימוש באמצעי הסימון והתמרור המתקדמים מסייעים למקד את תשומת לבו של הנהג לנוכחות מעבר החצייה והילדים בקרבת בית הספר, וכתוצאה מכך מסייעים לשמור על בטחון התלמידים. יש לציין כי במדבקות החדישות סומנו גם כל מעברי החצייה בכל צומת רחוב הכרמל, מתחת לבניין העירייה.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אנו מגייסים את כל הכלים העומדים לרשותנו למאבק בתאונות הדרכים, ובכלל זה את החידושים הטכנולוגיים המוצעים בתחום. אני מקווה כי החידושים הללו יגבירו את הבטיחות בסביבות בתי הספר בעיר ויתרמו לשמירה על חיי אדם".
 
מנתונים אחרונים של הלמ"ס עולה, כי עצם קיום מעבר החצייה אינו מהווה ערובה לחצייה בטוחה. בשנת 2009 נפגעו 1,882 הולכי רגל בזמן חציית מעבר חצייה, המהווים 68% מבין הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בעת חציית כביש. מבין ההרוגים בתאונות דרכים, 34% הינם הולכי רגל. יותר מ-50% מהילדים שנפגעו בתאונות דרכים בהיותם הולכי רגל, נפגעו במערבי חצייה. גם כ-70% מהקשישים שנפגעו בעת מעבר כביש, היו באותה העת במעבר חצייה. נתונים אלו מדגישים את החשיבות בהשקעת מחשבה ומשאבים במטרה להפוך את מעבר החצייה לבטיחותי ביותר.
 
המדבקות לסימון מעברי חצייה הינן חזקות במיוחד ובעלות נראות לטווח רחוק, גם בתנאי תאורה מוגבלת ותנאי מזג אויר קשים. בעוד שהשימוש בצבע רגיל מצריך חידוש של צביעת מעברי החציה מדי כמה חודשים ספורים, הרי שהמדבקות מאפשרות עמידות ונראות ברורה לאורך זמן ויש לחדשן רק אחת לשנתיים. מעבר לעובדה שמדובר בחיסכון כספי עבור העיריות בגין סגירת הכביש וכח העבודה הנדרש  לעבודות הצביעה התכופות, הרי שהיתרון המרכזי הוא בכך שנמנע מצב בו מעברי חצייה נותרים דהויים ומסוכנים עבור עוברי הרגל והנהגים החוצים עליהם. בנוסף, המדבקות משפרות את בטיחות הנסיעה של אופנוענים, מאחר והן כוללות מקדם חיכוך גבוה המסייע במניעת החלקת הצמיגים. 
 
כיום, רוב כבישי הארץ עדיין מסומנים באמצעות צבע פשוט, שנוטה לדהות, והנראות שלו פחות טובה מהמדבקות החזקות. כמו שכבר הבינו באירופה ובארצות הברית לפני שנים, לשימוש במדבקות לסימון כבישים יתרון בטיחותי ברור על פני הצבע הפשוט. במשרד התחבורה מגלים בשנה האחרונה התעניינות גוברת במציאת פתרונות סימון בולטים ומונעי החלקה,  והחלטתה של ראשון לציון להתקדם לסימון באמצעות מדבקות מהווה צעד חשוב בדרך למעבר לסטנדרטים גבוהים של בטיחות גם במדינת ישראל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה