השביתה ברשויות המקומיות נמנעה



השביתה ברשויות המקומיות נמנעה:הרשויות המקומיות יזכו לתוספת תקציב תוקם ועדה לבחינת מחירי המים.

שביתת הרשויות המקומיות נמנעה ברגע האחרון, לאחר שראשי השלטון המקומי, וביניהם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הגיעו להסכם עם ראש הממשלה ושרי האוצר והפנים.

לפי ההסכם יועלו מענקי האיזון והחינוך לרשויות המקומיות ב-900 מיליון שקלים ותוקם ועדה משותפת לארגון מחדש של תאגידי המים. הארגון יכלול שינויי חקיקה להפיכת התאגידים לחברות עירוניות ללא מטרות רווח, במטרה להוזיל את תעריפי המים. כמו כן, הוחלט להעביר לרשויות שיפוי עבור תוספת השכר לעובדים במגזר הציבורי, בהתאם להסכם השכר שבין האוצר וההסתדרות.

ההסכם נחתם  ביום א' לפנות בוקר, לאחר משא ומתן לילי של שש שעות, שנערך במשרד ראש הממשלה, בו השתתף גם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור. צור נתבקש מטעם ראשי הרשויות להציג את סוגיית המים והסביר לראש הממשלה ולשרים על הבעייתיות הקיימת עם תאגידי המים. צור הדגיש בפגישה, כי בראשון לציון פועל תאגיד מים רווחי, שתושבי העיר לא יכולים ליהנות מרווחיו. "מכיוון שהתאגיד הינו חברה המחויבת במס, למחיר המים מתווסף המע"מ בסך 16%, על הרווחים נגבה מס ואם החברה רוצה לחלק דיבידנד, כלומר להחזיר מהרווחים לבעליה – העירייה - היא צריכה לשלם עוד 25% מס. מדוע, שאל צור, הכסף של תושבי ראשון לציון צריך להגיע לאוצר המדינה ולא לקופת העירייה, שתעשה בו שימוש למענם?"

הפיתרון שהציע צור, יחד עם ראשי הרשויות, הוא הפיכת תאגידי המים לתאגידים עירוניים ללא מטרות רווח, כך שיהיו פטורים ממס. המשמעות: הוזלה ניכרת של מחיר המים והותרת הרווחים בידי העירייה. במסגרת ההסכם הוחלט כי תוקם וועדה משותפת למשרד האוצר, רשות המים  ונציגי הרשויות, ביניהם, דב צור וראש עיריית קריית אונו, יוסי נשרי, שתמליץ בתוך 45 ימים על ארגון מחדש של תאגידי המים והחלת מאפיינים של תאגידים עירוניים ללא מטרות רווח עליהם.

צור סיכם ואמר, כי  "מצער שהיינו צריכים להגיע להסכם רק ברגע האחרון ולגרום אי וודאות וסבל לאזרחים, אך אני שמח שהצלחנו להגיע להישגים אשר ישפיעו באופן ישיר על כיסו של אזרח במדינה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה