חברה קדישא תפורק עקב מעילה



בדיקה של משרד המשפטים חשפה כי בכיר בעמותה חילק כספים למקורבים ולעצמו וכן ביצעו עם עמיתיו רישומים כוזבים במסמכים .

עמותת חברה קדישא ראשון לציון העבירה מיליוני שקלים מכספי ציבור לתשלום משכורות עתק לעובדי העמותה ולמקורבים שכלל לא עבדו בעמותה. כך נטען בבקשה למנות מפרק זמני לעמותה. על יסוד בקשת הפירוק שהגיש רשם העמותות ע"י עו"ד מירית כנרי, החליט אתמול בית המשפט המחוזי בפתח תקווה למנות מפרק זמני לעמותת חברה קדישא ראשון לציון.

הבקשה לפירוק הוגשה בעקבות החלטתו של ראש רשות התאגידים ורשם העמותות, עו"ד אלון בכר, לאחר חקירה שבוצעה בעמותה והעלתה ממצאים חמורים מאוד. בבקשה למתן צו פירוק נכתב כי הנהנה העיקרי מהכספים היה מנכ"ל העמותה שפוטר בהמשך, אולם ההתנהלות הפסולה בוצעה בין בידיעה ובין בעצימת עיניים של גורמים בכירים נוספים בעמותה אשר לא בחלו אף הם בקבלת טובות הנאה אישיות בהיקפים קטנים יותר.

כמו כן נטען כי גם לאחר קבלת הדוח וקיום שימוע למנכ"ל הוא לא הפנים את חומרת מעשיו ועדיין חושב שיש הצדקה למעשיו - ברויאר מעולם לא הנהיג ביקורת כלשהי על כספי העמותה, והעמותה לא יזמה עד היום הליך משפטי להשבת הכספים שנלקחו שלא כדין על ידי הבכירים.

כשהעמותה ביקשה לקזז חלק מחובותיו אליה הוא אף פנה בעזות מצח לבית הדין לעבודה וביקש למנוע זאת. חברי הוועד לא היו פעילים; הנתונים בדוחות לא תאמו את המציאות; היו דיווחים כוזבים על קרובי משפחה כעל עובדים בעמותה וזכאים לשכר; חתניו של היו"ר מונו לוועדת הביקורת וכך גם נשותיהם וקרובי משפחה אחרים שלא היו להם כל כישורים לכך; ואכן לא נעשתה כל עבודת ביקורת.

עוד נטען כי מורשה החתימה בחברה היה מאושפז ללא הכרה וכי הפרוטוקולים נחתמו פיקטיבית. בשנים 2006-2004 משך ברויאר כל חודש בין 145 אלף ל-190 אלף שקל בחודש.

נראה כי הסכום לא היה מספק ומנכ" העמותה אף "ארגן" משכורת של 14 אלף שקל לאשתו, שכלל לא עבדה בעמותה. בתו של המנכ"ל קיבלה 300 אלף שקל מהעמותה ובת נוספת קיבלה 355 אלף שקל-מבלי שעבדו בעמותה, וכן הלאה. מהמשרד לענייני דת נמסר כי הוא החליט לעכב את רישיון הקבורה של העמותה שהינה מונופול בעיר בתחום.

ענת שיחור-אהרונסון  nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה